افزایش 164 درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مسکن خوزستان

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت : بیشترین میزان تسهیلات در شبکه بانکی را بانک مسکن پرداخت کرده است . به طوری که میزان استاندارد این پرداخت نسبت به منابع موجود 80 درصد می باشد اما ما تنها بانک درخوزستان هستیم که باجذب منابع از استان های دیگر این نسبت را به 164 درصد رسانده ایم .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، یاور عسکری مدیر شعب بانک مسکن خوزستان در نشست خبری حاشیه نمایشگاه هفته دولت که در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و روز بانکداری اسلامی اظهار کرد : بانک مسکن صددرصد دولتی است که بصورت تخصصی در بخش مسکن فعالیت می کند.

عسکری با اشاره به اینکه بانک مسکن تخصصی و توسعه ای می باشد تصریح کرد : تخصصی از این جهت که فعالیت آن در بخش مسکن می باشد و توسعه به جهت اینکه صددرصدی دولتی بوده و مجری سیایت های دولت است .

وی افزود : بانک مسکن در سطح استان خوزستان 64 شعبه و 500 نفر پرسنل دارد که نسبت به چارت سازمانی 130 نفر کمبود پرسنل وجود دارد اما این کمبود پرسنل نه تنها باعث نشده خدمات کم شود بلکه با ایثار پرسنل و کار زیاد چندین برابر شده است.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت : بیشترین میزان تسهیلات در شبکه بانکی را بانک مسکن پرداخت کرده است . به طوری که میزان استاندارد این پرداخت نسبت به منابع موجود 80 درصد می باشد اما ما تنها بانک درخوزستان هستیم که باجذب منابع از استان های دیگر این نسبت را به 164 درصد رسانده ایم .

عسکری عنوان کرد : بانک مسکن مجری طرح مسکن مهر بوده است که بیش از 120 هزار واحد مسکونی در استان تامین مالی داشته ایم .
وی افزود: اکنون بانک مسکن مجری دولت در جهت تسهیلات طرح بزرگ نهضت ملی مسکن است که مبلغ این تسهیلات در شهر اهواز 400 میلیون تومان و سایر شهرهای استان 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت : افرادی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که قبلا از تسهیلات یارانه ای استفاده نکرده باشند، زمین دولت دریافت نکرده ، سرپرست خانوار بوده و در واقع اولویت واگذاری مسکن باشند.

عسکری با اشاره به اینکه تسهیلات روستایی از تسهیلات تکلیفی می باشد خاطرنشان کرد : در این خصوص سقف 200 میلیون تومان قرض الحسنه تصویب شده است ولی تا کنون اجرای آن ابلاغ نشده است که بزودی اعلام و در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی در ادامه افزود : تسهیلات بافت فرسوده شهری، تسهیلات ودیعه مسکن، تسهیلات فرزندآوری، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی از جمله تسهیلاتی است که بانک مسکن در حال پرداخت آن ها بوده و عملکرد خوبی نیز داشته است .

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان اظهار کرد : حدود یک هزار و 25 میلیارد ریال تسهلات بافت فرسوده شهری تبصره 18 ، 54 میلیارد ریال تسهلات ودیعه مسکن بهزیستی ، 111 میلیارد ریال ودیعه مسکن کمیته امداد ،505 میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری ، یک هزار و 187 میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و بازسازی روستایی ، 176 میلیارد ریال تسهلات اشتغالزایی بهزیستی ، 440 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد توسط بانک مسکن در استان پرداخت شده است .

عسکری با اشاره به اینکه در کشور مانده بانک مسکن در زمینه تسهیلات ازدواج نسبت به سال قبل 105 درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد : بانک مسکن خوزستان سال گذشته مبلغ 31 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت کرده که نسبت به سایر بانک ها عدد بسیار خوبی بوده است و در سالجاری تا کنون مبلغ 3 هزار و 221 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است .

وی افزود : در غالب طرح نهضت ملی مسکن تا کنون 12 هزا رو 953 واحد مسکونی به بانک معرفی شده است که از این مجموع 6 هزار واحد عقد قرارداد صورت گرفته و مبلغی بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان گفت : در 5 اول سال 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب خرید و ساخت مسکن پرداخت شده است که 50 درصد آن مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بوده است .

عسکری بیان کرد : پرداخت تسهیلات مسکن منجر به تولید یک واحد مسکونی می شود و از آنجایی که حدود 120 بخش بزرگ اقتصادی متصل به بخش مسکن است موتور محرک اقتصاد محسوب می شود .

وی در ادامه افزود: حدود 240 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی 4 سال باید تسهیلاتشان تامین شود که آمار بسیار بزرگی است و از همه مردم دعوت می کنیم در این طرح ها شرکت داشته باشند .

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان در پایان گفت : در سال 1400 تعداد 2 هزار و 287 فقره و 4 ماه اول سالجاری 835 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده و در بخش فرزندآوری سال گذشته 34 فقره و امسال یک هزار و 69 فقره پرداخت تسهیلات صورت گرفته است .

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا