استاندار خوزستان خبرداد؛ اشتغال ۲۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری/تجهیز و تکمیل ۱۰ بیمارستان در حال انجام است/مگا آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان به بهره‌برداری رسید/۲۵ درصد اعتبارات سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان اختصاص یافت/اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه صنایع در استان

استاندار خوزستان از اشتعال ۲۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: تا پایان سال این عدد به ۶۰ هزار شغل خواهد رسید.

بصیرت نو خوزستات: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان امروز یکشنبه ۶ شهریورماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در یکسال گذشته دولت دستاورهای بزرگی از جمله رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اقدمات متنوعی در طرح‌های عمرانی داشته است.

وی افزود: اَبَر پروژه آب غدیر که بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز شده ۵۲ درصد آب استان را تامین می‌کند و به زودی آب با کیفیت به خانه‌های مردم سرازیر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: پروژه‌هایی در زمینه تسریع اجرای پروژه‌های راه‌سازی برای اتصال خوزستان به استان‌های مرکزی و شرقی در حال انجام بوده که باعث توسعه استان از نظر گردشگری و دیگر بخش‌ها می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: مراحل اجرایی تجهیز و تکمیل بیش از ۱۰ بیمارستان، بهره‌برداری از مگا آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان و بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی علوی آبادان که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن نیز آماده بهره‌برداری از است از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه خانه هنرمندان نیز آماده بهره‌برداری است،‌ افزود: در حوزه اشتغال نیز چند کار همزمان انجام شده و ۳۰ هزار میلیارد ریال در غالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی قرار گرفت و در عین حال ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز اخیراً به خوزستان اختصاص یافته که بصورت قرض الحسنه پشتیبانی تولید و اشتغال استان خواهد بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در سال جاری فعال و باعث اشتغال شدند‌. در مجموع ۲۰ هزار شغل جدید در سال جاری ایجاد شده و تا پایان سال جاری به حدود ۶۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۲ هزار شغل ایجاد شد، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و صنایع مرتبط و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی را نیز مورد حمایت قرار خواهیم داد.

استاندار خوزستان گفت: حدود ۲۵ درصد از اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت و رئیس جمهور به استان‌های کشور به خوزستان اختصاص یافته است.

خلیلیان از آماده بودن یک طرح شیلات در هندیجان خبرداد و گفت: در این نمایشگاه علاوه‌ بر نمایش دستاوردهای دولت در یکسال گذشته مایحتاج خانوار و مواد غذایی نیز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر زائر از طریق مرزهای خوزستان در اربعین حسینی شرکت کنند، اضافه کرد: نصب مه‌پاش، ساماندهی پارکینگ و حمایت از مواکب و بهبود امکانات زیرساختی از دیگر اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: زائران می‌توانند از شهرهای مختلف به وسیله قطار به خرمشهر سفر کرده و بعد از آن به وسیله ریل باس به شلمچه رفته و با وسایل نقلیه مانند اتوبوس و نظایر آن به بصره بروند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا