تجلیل از اصحاب رسانه توسط مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان

اصحاب رسانه خوزستان روز سه شنبه یکم شهریور ماه در هتل تختی اهواز توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در نشست هم اندیشی و آئین تجلیل از اصحاب رسانه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین اداره کل ورزش و جوانان ،مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد ، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان رسانه حوزه ورزش اظهار کرد: خوشبختانه دو تفاهم نامه خیلی خوب با آموزش و پرورش و نیروی انتظامی بسته شده و تفاهم نامه سوم نیز در حال انجام است .

بنی تمیم در خصوص تفاهم نامه آموزش و پرورش عنوان کرد : اعتقاد بنده این است حلقه مفوقده رسیدن به نیروی انسانی گسترده برای جذب استعداد در بخش ورزشکار و مربی ، استفاده از ظرفیت مربیان ورزش و شناسایی ورزشکاران توسط هیئت های ورزشی می باشد .

این مقام مسئول گفت : بر این اساس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش بسته شد که آموزش معلمین ورزش با توجه به پتانیسل هر شهرستان ، اعزام معلمین ورزش همراه با تیم های اعزامی به مسابقات کشوری ، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و محوطه مدارس برای مناطقی که زمین ورزشی موجود نمی باشد، اجازه حضور هیئت های ورزشی در مدارس جهت استعدادیابی از جمله مواردی است که مقرر شد انجام پذیرد .

وی افزود : از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ورزش برگزاری جلسات هدف گذاری سال 1401 بود که توسط معاونت ورزش صورت پذیرفته است .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته از 64 هزار نفر به 173 هزار نفر، ارتقاء کسب عناوین انفرادی قهرمانی کشور از 119 مورد به هزار و 675 مورد، انجام 2 هزار و 560 مورد استعدادیابی در باشگاه ها و مدارس، برگزاری جشنواره استعدادیابی و انجام 825 مورد استعدادیابی توسط هیئت های ورزشی، افزایش نفرات دعوت شده به تیم ملی از 76 نفر به 630 نفر از جمله مواردی است که مقرر شد بر اساس جلسات هدف گذاری ، ظرفیت و پتانسیل هیئت های ورزشی انجام شود .

حمید بنی تمیم در خصوص پروژه های عمرانی این اداره بیان کرد : از سال های گذشته تا سال 1400 تعداد 410 پروژه عمرانی داشتیم که در سال جدید 80 پروژه جدید معرفی شد و غالبا محل اعتبارات آن ها از وزارت نفت می باشد و سعی داریم حداقل تعداد 30 پروژه دیگر به آن ها اضافه کرده تا از 500 پروژه عبور کنیم .

این مقام مسئول اظهار کرد : تمام تلاش ما بر این است که پروژه های بالای 60 درصد را که تعداد آن ها حدود 70 مورد می باشد به کمک همکاران علی الخصوص معاونت عمرانی اداره به پایان برسانیم .

وی با اشاره به عملکرد خوب حوزه جوانان تصریح کرد : برپایی نمایشگاه های تخصصی ، برگزاری نشست های روز سه شنبه با حضور بنده و معاونت سابق جوانان ، تجلیل از سمن ها با حضور ورزش و جوانان از جمله کارهایی است که توسط پرویز امیری معاونت سابق حوزه جوانان انجام شده و جای تقدیر دارد .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : از زمان حضور بنده دو جلسه شورای ورزش تشکیل شده که یکی از مصوبات آن تعیین جدول تحت پوشش قراردادن رشته های ورزشی به شرکت ها بوده است . به پیشنهاد دکتر فتوحی معاون اقتصادی استانداری مقرر شد در جلسه شورای برنامه ریزی استان جدول ارائه و مصوب شود تا به صورت تکلیفی شرکت ها 21 رشته ورزشی که یکی از آن ها تیم فوتبال بانوان می باشد را تحت پوشش قرار دهند .

بنی تمیم با اشاره به پروژه های مناطق محروم عنوان کرد : مناطق دغاغله ، عین دو، ملاشیه، استادیوم کارون، استخرهایی مثل شادگان ، شوشتر و گتوند که سالها مانده بود در پروژه های عمرانی دیده شده و استخر کوی خروسی که 3 سال مانده بود و تبدیل به فضای متروکه میشد افتتاح گردید. همچنین حدود 100 زمین چمن که از قبل در شهرهای رامهرمز، اهواز، بهبهان، شادگان، کارون و باغملک آغاز شده بود در حال انجام برای افتتاح می باشند که هر زمین بسته به موقعیت و اندازه آن حدود 1 میلیارد و 500 تومان هزینه ساخت و راه اندازی آن می شود .

این مقام مسئول اظهار داشت : با توجه به اینکه از بخشداری، دهیاری و مساجد درخواست های مکرری برای ورزش محلات ارسال می شود قصد داریم از طریق کانون ورزش محلات ساماندهی کنیم تا به جهت دهی و رویداد محور بودن کمک شود .

وی افزود : یکی از مصوبات شورای ورزش این بود که با شورای شهر و شهرداری به تفاهم رسیدیم تا زمین ها را مجهز به نور کنیم تا علاقه مندان به ورزش و ورزشکاران بتوانند با توجه به وضعیت آب و هوایی اهواز ، شب ها نیز از این فضاها استفاده کنند . همچنین درخصوص محلات به شهرداری ابلاغ شد زمین های خاکی جهت اخذ سند مالکیت به نماینده اداره کل ورزش و جوانان داده شود .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در اولین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان بنده حضور نداشتم و متاسفانه هیچ اعتباری به ورزش تخصیص داده نشده اما با مشاور استاندار صحبت کرده نسبت به این قضیه که از مبلغ استان هیچ عددی برای ورزش دیده نشده بشدت اعتراض دارم . با توجه به اظهار همه متولیان علی الخصوص حاج اقا موسوی فرد به اهمیت ورزش ، نگاه مسئولین باید نگاه حمایتی باشد و به عنوان خدمتگزار جامعه ورزش تمام تلاشم را می کنم تا بتوانیم از محل سفر ریاست جمهوری سهمی به ورزش تعلق گیرد.

بنی تمیم بیان کرد : در خصوص هیئت هایی که ضعیف هستندوقتی ما عملکرد را اعلام کردیم قطعا دنبال تغییر هستیم اما نمی توانیم تغییر را حتما با تغییر افراد ببینیم ، بلکه از این هیئت ها برنامه می خواهیم، به آن ها گوش می دهیم و زمان داده میشود تا اصلاح کنند و تحول ایجاد شود اگر فشار ما ، برنامه ریزی و هدف گذاری به مقصد نرسید راه اخر تغییر افراد و روسای هیئت های ورزشی می باشد .

این مقام مسئول درخصوص اشتغال مقام آوران و قهرمانان خاطرنشان کرد : با توجه به آئین نامه ای که وجود دارد نفرات اول تا سوم قهرمانی بزرگسالان جهان، نفرات اول تا سوم بازی های آسیایی و المپیک باید درخواست اشتغال خودرا مکتوب اعلام کنند و ما موظف هستیم به همراه مستندات آن ها را به کشور ارسال کنیم .

وی با اشاره به اینکه هر قهرمان جهان و آسیا به درستی از دولت تسهیلات می گیرد تصریح کرد : معافیت از خدمت، ادامه تحصیل ، دریافت سکه یا هدیه نقدی از نهاد ریاست جمهوری با توجه به رده سنی و عنوان کسب شده ، معرفی به مسکن و شهرسازی از طریق استانداری از جمله تسهیلاتی است که دولت به مقام آوران اختصاص می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در خصوص هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران به مسابقات قرار بر این نیست تمام هزینه ها توسط اداره پرداخت شود بلکه وظیفه روسای هیئت های ورزشی است که بتوانند هزینه ها را تامین کنند و اداره ورزش فقط کمک هزینه پرداخت می کند بین دی ماه 1400 تا فروردین ماه 1401 پیش از پایان سال مالی حدود 17 میلیارد تومان جهت اعزام ورزشکار و هزینه های جاری به هیئت ها پرداخت شد .

در پایان از اصحاب رسانه حوزه ورزش توسط مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

 

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا