مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در دیدار یا مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برابر با الزامات محیط زیستی توسعه می‌یابد

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در قالب همکاری مشترک با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بر پایه‌ی الزامات زیست محیطی ادامه می‌یابد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با تاکید بر بررسی هرچه بهتر زمینه های همکاری دوجانبه اظهارداشت: در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری با اهمیتی برنامه‌ریزی شده که در چرخه‌ی اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهند بود.

وی بیان‌کرد: شرط بقا بنادر کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) در فضای رقابتی بین المللی در توسعه پسکرانه و دسترسی به آب‌های با عمق مناسب است اما این ضرورت نباید سبب نادیده گرفتن الزامات زیست  محیطی شود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برخورداری از 40 پست اسکله با آبخور مناسب به طول هفت کیلومتر و تجهیزات پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری همچنین ظرفیت‌سازی برای تخلیه، انبارش و بارگیری انواع گروه‌های کالایی موجب شده که این مجتمع بزرگ بندری بتواند نقش به سزایی در زنجیره‌ی تأمین غذایی کشور به ویژه کالاهای اساسی ایفا نماید.

آقایی گفت: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی حفاظت از سواحل و محیط زیست دریایی بوده و  در این زمینه با سازمان حفاظت محیط زیست اهداف مشترک و مهمی از جمله  تعهد به کنوانسیون‌های “مارپل”، “رامپی” و “آب توازن کشتی‌ها” دارند که در این زمینه پروژه های اجرایی مشترک موفقی داشته‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: اجرای پروژه های توسعه‌ای در مجتمع بندری امام خمینی(ره) می‌تواند تأثیر به سزایی در تقویت نقش استراتژیک کشورمان در منطقه و همچنین اعمال الزامات پدافند غیرعامل داشته باشد اما در این راستا تلاش می‌گردد تا در مسیر تحقق دستیابی به توسعه مورد نیاز در شاهراه کالای اساسی کشور، با افزایش الزامات محیط زیستی، اثرات منفی پروژه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی پایبندی اداره کل بنادر و دریانوردی استان به اجرای الزامات محیط زیستی را همواره در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای بنادر استان عنوان کرد و افزود: این رویه همواره در سال‌های گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته که از جمله دستاوردهای این تعهد، کسب جایزه ملی  واحد خدماتی سبز در دو نوبت، کسب عنوان بندر برتر کشور بر اساس شاخص‌های عملکرد HSE طی سال‌های  متوالی، انتخاب این اداره کل به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اقتصاد سبز برلین- آلمان است.

آقایی یادآور شد: به واسطه نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر تمامی پروژه‌های به بهره برداری رسیده، قطعا توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در چارچوب زمان‌بندی های انجام شده محقق می شود.

نگاه محیط زیست در استان بازدارنده نیست

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در بخش دیگری از این نشست با  اشاره به شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست استفاده هوشمندانه مردم‌پایه و فناورانه گفت: نگاه محیط زیست در استان بازدارنده نیست و باید ظرفیت‌های استان برای توسعه و اشتغال‌زایی به‌کارگیری شوند.

محمد جواد اشرفی افزود: رفاه مردم و حفظ محیط زیست در یک قالب هستند و نباید رفاه باعث آسیب به محیط زیست شود و بالعکس بلکه باید با  توسعه پایدار بتوانیم هر دو را حفظ کنیم.

وی خاطر نشان‌کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همیشه در تعامل مثبت با سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بر اجرای الزامات اهتمام داشته است؛ لذا با تعامل بینبخشی دو اداره کل، آینده این همکاری‌ها را می‌توان روشن ارزیابی کرد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا