افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع ذوالفقاری آبادان در مراحل پایانی

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: روند بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ذوالفقاری آبادان در مراحل پایانی بهره‌برداری قرار دارد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، به گفته سید مهرداد بلادی موسوی، پست ذوالفقاری یکی از پست‌های قدیمی آبادان با عمر بالای ۴۰ سال بوده به همین دلیل برای کاهش حوادث و افزایش قابلیت اطمینان آن، بهینه‌سازی این پست در دستور کار قرار داده شد.

در فاز اول طرح بهینه‌سازی این پست بنا است دو دستگاه ترانسفورماتور هرکدام به ظرفیت ۵۰ مگاولت امپر جایگزین ترانسفورماتورهای ۲۷ مگاولت آمپر قدیمی شده و کلیدخانه ۳۳ کیلوولت مربوطه نیز به طور کامل نوسازی شود.

اهمیت بهینه‌سازی این پست به دلیل قرار گرفتن آن در ذوالفقاری یکی از مناطق مهم شهر آبادان است و این افزایش ظرفیت باعث پایداری شبکه فوق‌توزیع منطقه خواهد شد.

بر طبق گزارش‌ معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، بنا است که پست ذولفقاری در کمتر از دو هفته آینده برق‌دار و وارد مدار شود.

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز با حضور در آبادان بر روند بهینه‌سازی این پست نظارت و بر تسریع در وارد مدار شدن آن در کمترین زمان ممکن با توجه به پیک بار تاکید کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا