بازدید دانشجویان و استادان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از چاه شماره یک مسجدسلیمان

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عصر روز پنج شنبه 19 خرداد1401 از موزه چاه نفت خاورمیانه بازدید نمودند .

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، در این بازدید علمی یک روزه جمعی از دانشجویان رشته زمین شناسی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با همراهی اساتید مربوطه از چاه شماره یک مسجدسلیمان بازدید و با توضیحاتی که توسط فرید کاوش کارشناس روابط¬عمومی و میراث صنعتی شرکت بهره¬برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ارائه  شد با تاریخچه کشف نفت و ایجاد صنعت نفت در مسجدسلیمان آشنا شدند.

لازم به توضیح است نخستین چاه نفت خاورمیانه در 5 خرداد 1287 در میدان نفتون فوران کرد و متعاقب آن فعالیت های صنعت نفت در مسجدسلمان و کشورمان شکل گرفت . با شروع فعالیت های این صنعت ، بسیاری از تأسیسات فرآورشی مرتبط از قبیل پالایشگاه ، کارخانه تقطیر،گوگردسازی،کارخانه تولید برق برای نخستین بار در کشورمان در مسجدسلیمان احداث و ایحاد شد .

این تأسیسات قدیمی از جمله محوطه چاه نفت شماره یک هم اکنون به عنوان اجزای موزه اکتشاف،حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان محسوب شده و سالیانه تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان به تاریخچه صنعت نفت ایران از آن بازدید می نمایند .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا