آیین افتتاحیه و بهره برداری جاده دو طرفه صنایع فولاد خوزستان تا سیصد دستگاه برگزار شد

آیین افتتاحیه و بهره برداری جاده دو طرفه صنایع فولاد خوزستان تا سیصد دستگاه به طول 2 هزار و 900 متر به ارزش 30 میلیارد تومان ظهر روز سه شنبه 20 اردیبهشت با حضور شهردار اهواز، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، رئیس شورای شهر ، مدیران استانی و اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، رضا امینی شهردار اهواز در این مراسم اظهار داشت : خدا را شاکریم که توفیق پیدا کردیم یک روز دیگر شاهد یک افتخار ، اقدام بزرگ و ارزشمند بنام مسئولیت اجتماعی از طریق یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی در استان بنام فولاد خوزستان باشیم .

امینی بیان کرد : از بعد مردم ایران به خوزستان عرض می کنم این صنایع در عین اینکه موهبت الهی ، حسن و فرصت برای خوزستان است در ذهن سایر استان ها به یک تهدید تبدیل شده به طوری که هرجا از مشکلات و وضعیت خوزستان صحبت می کنیم در پاسخ از عوارض آلایندگی ها و وجود نفت ، فولاد و .. به ما می گویند. از طرفی مردم فکر می کنند این ثروتی که در خوزستان است بخش مهمی از ان باید به همین سرزمین اختصاص پیدا کند که البته خواسته درستی است .

وی افزود : همینجا از اقای ابراهیمی استدعا دارم که حداکثر تلاشمان را بکنیم و فرصت محدودی که همه ما برای خدمت داریم و به گفته امیرالمومنین (ع) مثل ابر در حال گذر هست نیز استفاده کنیم و تلاش کنیم بیشترین منابع را به سمت محدوده شهری و استان بیاوریم که حق مردم اهواز و خوزستان بیش از این ها است .

این مقام مسئول تصریح کرد : مردم خوزستان شرایط خوبی در معیشت و محیط زیست ندارند، امکانات شهری ضعیف است و این باعث شرمندگی بنده است . حجم مشکلات و انبود نارسایی ها یک فعالیت و مدیریت جهادی را می طلبد و اینکه حضرت آقا می فرمایند مدیریت جهادی، مصداق عینی آن در خوزستان و اهواز اکنون مشاهده می شود .

شهردار اهواز گفت : امروز کار ارزشمندی انجام شده که باید حتما به اندازه و حتی بیشتر از شان آن به مردم اطلاع رسانی شود و هرجا تریبون در اختیار بنده باشد خواهم گفت فولاد خوزستان علیرغم بی مهری هایی که ممکن است در اذهان برخی افراد مغرض ایجاد کرده باشد ولی انصافا این خبر خوشحال کننده و اقدام ارزشمندی بود.

امینی با اشاره به شبه ای که برای پرداخت وجود عوارض آلایندگی یا بخش مسئولیت اجتماعی به درستی وجود دارد بیان کرد : وقتی پولی به شهرداری پرداخت می شود صرف هزینه های جاری می شود و در زیرساخت ها هزینه نمی شود . اما چون منابع پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه های جاری شهرداری را به لطف خدا تامین کردیم این اطمینان خاطر را می دهیم هر آنچه غیر از حقوق و دستمزدی که خودمان موظف هستیم تامین کنیم، وجوهی به سمت شهرداری آمد قطعا صرف زیرساخت و ریل گذاری های اساسی خواهد شد که باعث تحول شهر اهواز شود .

این مقام مسئول عنوان کرد: ورودی شهر وضعیت نامناسبی دارد، فضای سبز، آسفالت معابر، جداول و موضوعات مختلف اصلا زیبنده شهر نیست که باعث رنج و مهنت مردم شده و نیاز به حمایت جدی هم از بخش حاکمیت و هم از بخش صنعت دارد و خواهش میکنم کمک کنید اهواز را به جایگاهی که دارد برسانیم .

وی افزود : اگر وارد محلات می شوم و مستقیم با مردم صحبت می کنم از این جهت است که بتوانم حرف آن ها را بشنوم ، نارضایتی هایشان را بگویند و گاهی ممکن است شخصی اهانتی بکند ولی به هیچ عنوان به خودمان نمی گیریم و استقبال می کنیم .

شهردار اهواز گفت : از مدیریت فولاد خوزستان ، مدیران و پرسنل خدوم این شرکت بابت این اقدام ارزشمندی که امروز به مردم هدیه کردند که به لحاظ اثرات ترافیکی، تسهیل در امر عبور و مرور و به عنوان محرک توسعه در نقطه ای از شهر که اثرات خوبی دارد تشکر می کنم .

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت : مجموعه فولاد خوزستان با تولید 3.8 میلیون تن با جامعه آماری 16 هزار نفری از پرسنل و حدود 5 هزار نفر بازنشسته که مجموعا یک خانواده 100 هزار نفری را تشکیل می دهد رتبه دوم کشور در حوزه تولید فولاد را دارد .

ابراهیمی تصریح کرد : با توجه به موقعیتی که فولاد خوزستان در اهواز دارد برنامه توسعه و خدمت رسانی در حوزه مسئولیت اجتماعی در جنبه های محیط زیست، توسعه فضای سبز و … در دستور کار خود قرار داده است .

وی افزود : در  حوزه توسعه فضای سبز تقریبا 500 هکتار زمین در اختیار شرکت است که براساس استانداردها 20 درصد این فضا باید به فضای سبز اختصاص داده شود که این کار انجام شده است و از شهردار اهواز نیز خواستارم هر زمین یا فضایی که بتوانند در اختیار ما قرار دهند و در توسعه فضای سبز ان کوشا خواهیم بود . پیش از سال با توجه به شرایطی که ریزگردها برای مجموعه داشت 24 هکتار کمربند سبز برای مجموعه ایجاد شد .

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد : طی یک سال گذشته نزدیک به هزار و 200 میلیارد تومان پروژه محیط زیستی در مجموعه ایجاد کردیم به طوری که در گذشته فولاد را کیلومتر 10 اهواز – ماهشهر می گفتند ولی اکنون با توجه به توسعه یافتگی شرکت وظایف ماهم سنگین تر شده است .

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت : مصداق عینی مسئولیت اجتماعی باشگاه فولاد است که با زیرساخت هایی که ایجاد شده سعی کردیم با تمام مشکلاتی که مردم گریبان گیر هستند بتوانیم شور و هیجانی ایجاد کنیم .

ابراهیمی بیان کرد : حدود 20 سال مسیر پروژه ای که امروز خدمت شما هستیم حادثه داشته و از همکاران و همشهری های ما فوتی داشتیم که با همت دوستان در یک اقدام جهادی این پروژه به ارزش 30 میلیارد تومان به طول 3 کیلومتر اصلاح، تعریض و روشنایی این مسیر پرترافیک را داشتیم که امیدواریم برکات آن به پرسنل مجموعه و به مردم شهر برسد.

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا