استاندار خوزستان: دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسمات شب قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر تشریح شد

استاندار خوزستان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسمات شب قدر، راهپیمایی روز قدرس و نماز عید فطر را تشریح کرد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، امروز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه نشست ستاد مقابله با کرونا استان به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

صادق خلیلیان در این نشست اظهار کرد: با توجه به روند کاهشی بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌ها همچنان ضروری است.

وی بر برنامه ریزی برای تشویق و ترغیب عموم مردم جهت تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد، افزود: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است.

استاندار خوزستان در خصوص دستورالعملی‌های بهداشتی مراسمات شب قدر و نماز عید فطر گفت: در حال حاضر در استان شهر قرمزی وجود ندارد ولی طبق پروتکل‌های سطح ملی برگزاری مراسمات شب قدر در این شهرها در اماکن مسقف با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری بوده و زمان مراسمات حداکثر ۹۰ دقیقه است.

وی ادامه داد: در شهرهای نارنجی برگزاری مراسمات شب قدر در اماکن مسقف با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر زمان مراسم ۹۰ دقیقه، در شهرهای زرد ۷۰ درصد ظرفیت و حداکثر زمان مراسم ۹۰ دقیقه و در شهرهای آبی محدودیتی از بابت ظرفیت وجود نداشته و طول مراسم می‌تواند از ۹۰ دقیقه بیشتر باشد، ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در تمام شهرها ضروری است.

خلیلیان با بیان اینکه مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی سازمان تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: مراسم راهپیمایی روز قدس نیز در تمام شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و نظایر آن برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نماز عید فطر نیز در فضای آزاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا