دکتر سرمست : افزایش سیر مراجعات به مراکز درمانی خوزستان؛ بستری ۸۲۰ بیمار کرونا در بیمارستان ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر سیر مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته به گونه ای که نسبت به قبل از شروع پیک، ۱۰ برابر شده است.

بصیرت نو خوزستان :به گزارش  وبدا خوزستان ، دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه اکنون بیشتر بیماران به صورت سرپایی در بخش تریاژ درمان می شوند و در منزل به درمان خود ادامه می دهند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۹۸ بیمار بستری داشتیم گفت: در حال حاضر ۸۲۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶۰ نفر در بخش های عادی و ۲۶۲ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

وی بیان کرد: همچنین اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه ای در استان داریم که باید مراقبت های لازم از آنها انجام شود.

سرمست گفت: لازم است که مدیران ارشد استان علاوه بر تامین تجهیزات، از مجموعه کادر بهداشت و درمان که شبانه روزی در حال تلاش هستند حمایت روحی و کلامی داشته باشند.

وی افزود: حفاظت شخصی از جمله ماسک زدن و عدم شرکت در تجمعات و واکسیناسیون مهمترین اقدام در برابر بیماری کرونا است.

سرمست گفت: مراکز بهداشتی ما واکسن های متنوعی را در اختیار دارند. از شهروندان تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: مسئولان ارشد استان نسبت به برطرف کردن مشکلات کادر بهداشت و درمان اقدام کنند زیرا این موضوع باعث افزایش روحیه آنها و کیفیت خدمت رسانی را به دنبال دارد.

در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا