به همت شرکت ملی حفاری ایران : افتتاح استخر بین المللی شهید نادر حمید در اهواز

استخر بین المللی شهید نادر حمید ظهر روز پنجشنبه 21 بهمن ماه به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، آیین افتتاح این استخر با حضور خانواده های شهید نادر حمید و شهید محمود مراد اسکندری، فلاحی فرماندار اهواز، امینی شهردار اهواز، یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، پاک نژاد مشاور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، افشار رئیس ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران، بنی تمیم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، محمدنیا رئیس باشگاه ورزشی شرکت ملی حفاری ایران، طالب زاده رئیس مهندس راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ، جمعی از پرسنل و مدیران شرکت ملی حفاری و اصحاب رسانه برگزار شد .

محسن پاک نژاد مشاور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد : شرکت ملی حفاری ایران با وجود 73 دستگاه حفاری در خشکی و دریا با توجه به نقش عظیمی که در نفت، گاز و صنعت کشور دارد در راستای مسئولیت های اجتماعی کارها و خدماتی را انجام می دهد . این استخر بین المللی که از چند سال پیش کار ساخت آن آغاز شده است یکی از مسئولیت های اجتماعی می باشد .

پاک نژاد بیان کرد : اگر شهدای عزیز که در هشت سال دفاع مقدس جان فشانی کردند، رشادت و شجاعت از خودشان نشان دادند نبودند ، اگر آزادگان ، ایثارگران، رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبودند قطعا امروز امنیت و آسایش نبود.

وی افزود : این استخر به نام مبارک شهید نادر حمید مزین شده است .

محمدرضا طالب زاده رئیس مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ایران گفت : در راستای تکالیف و مسئولیت های اجتماعی ، برای ارائه خدمات به همکاران و ارتقا سطح کیفی زندگی در شهر اهواز مدیران شرکت ملی حفاری ایران تصمیم گرفتند به جای هزینه های غیر مشهود، پروژه ای عام المنفعه را به نام شرکت ملی حفاری ایران احداث و در نهایت در معرض استفاده پرسنل شرکت و شهروندان قرار دهند .

رئیس مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد : عملیات اجرای استخر قهرمانی که به عنوان طرح عظیم ملی و در اقتباس جهانی طراحی گردیده بود از سال 89 و با مساحتی بالغ بر 9 هزار مترمربع آغاز گردید .

وی افزود : این مجموعه شامل سوله ای با اسکلت بتونی و سقف سازه فضایی که از نظر معماری در کشور بی نظیر است، در دو طبقه و در تراز منفی موتورخانه ای به مساحت یک هزار و 100 متر، دارای فضای اداری، ورزشی، جایگاه اختصاصی تاسیسات، محل استقرار تماشاچیان معلول و معمول به ظرفیت 750 نفر و 250 نفر جایگاه vip ، جایگاه مطبوعات، تشریفات، داوران و مفسران ورزشی طراحی شده است .

طالب زاده با اشاره به فضای ورزشی موجود در این مجموعه استخر خاطرنشان کرد : استخر اصلی قهرمانی ابعاد 50 در 21 متر با حداکثر عمق 5 متر، استخر آب درمانی با ابعاد 20 در 5/10 متر و حداکثر عمق 2 متر، استخر کودکان با ابعاد 16 در 7 متر و حداکثر عمق 1 متر ، سونا خشک و بخار، دو دستگاه جکوزی 8 و 12 نفره از بخش های این مجموعه است .

رئیس مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ایران گفت : این پروژه موتورخانه بی نظیری دارد که شامل گردش و تصفیه آب، کلرزنی، گندزدایی، سیستم گرمایش آب پمپ ها و بویلرها، سیستم خنک کننده چیلر و تامین هوای ازاد است .

این مقام مسئول عنوان کرد : برای احداث این مجموعه قهرمانی شرکت ملی حفاری ایران از نظر نوع مصالح ، تجیهزات و نیروی کار متخصص بالغ بر 2 میلیون نفر ساعت نیروی متخصص و بیش از هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار بوده اند که از نظر اشتغالزایی و گردش اقتصادی درون استان حایز اهمیت است .

وی افزود : این استخر بعد از آزادی رتبه اول در حجم و تجهیزات موتورخانه است . رتبه دوم در تعداد تماشاگران حاضر در استخر و رتبه سوم در حجم و میزان آب استخرها را به خود اختصاص داده که از ویژگی های خاص و بارز آن می باشد .

هادی افشار رئیس ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران بیان کرد : این استخر امروز نگین درخشانی بر ورزش شرکت ملی نفت ایران است.

افشار اظهار داشت : شرکت ملی حفاری ایران جز شرکت هایی در شرکت ملی نفت ایران است که تیم های آن برند می باشند .

وی افزود : شرکت ملی حفاری ایران از نظر کمیت و تعداد تیم های شرکت کننده در مقابل خیلی از شرکت ها تیم های زیادی ندارد اما از نظر کیفیت در ورزش کشور و حتی در دنیا حرف برای گفتن دارد .

رئیس ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران گفت : براین اینکه این نگین ها بدرخشد از مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران تقاضا دارم که به ورزش به عنوان هزینه نگاه نکنند چون قطعا ورزش سرمایه گذاری است و هر چقدر بیشتر در ورزش سرمایه گذاری کنید ثمره ای بهتر از این که هست را خواهید دید.

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا