سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور؛  پایش محصولات کشاورزی از بستر انجام می شود

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در راستای حفظ و ارتقا ضریب سلامت محصولات غذایی پایش محصولات کشاورزی از بستر انجام می شود و بر همین اساس سامانه ای به نام "سماک" طراحی شده که از کف مزرعه و باغات تا زمانی که سر سفره مردم می رسد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حسین رنجبر در نشست با اصحاب رسانه که در نخستین روز از یازدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای و باغبانی برگزار شد، این نمایشگاه را پررونق و تاثیرگذار عنوان و بیان داشت: باتوجه به شعار امسال این نمایشگاه فرصت خوبی برای توانمندسازی بخش داخلی جهت شناسایی سازندگان بومی و معرفی تولیدات، ارائه توانمندی‌های مؤسسه‌ها، معرفی کالا یا خدمات جدید، ایجاد ارتباط موثر، تحقق بازار و بازاریابی، ورود به بازارها و گسترش کانال‌های توزیع به شمار می آید و با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که خوزستان در این حوزه دارد؛ انتظار می رود در برگزاری چنین نمایشگاه هایی پیشتاز باشد‌.

وی در ادامه گفت: در بازدیدی که از غرفه های این نمایشگاه داشتیم؛ شاهد پویایی و تکاپوی چشمگیری بودیم که نمایانگر توانمندی و تخصص شرکت کنندگان در این نمایشگاه است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی به ارتقا امنیت غذایی جامعه کمک می کند و منجر به کاهش وابستگی به واردات خواهد شد، ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه های ارزشمندی در شرایط تحریم و فشاری که بر ما وجود دارد؛ باعث افزایش خودکفایی و کاهش وابستگی به واردات خواهد شد.

رنجبر گفت: اُمیدهای روشنی در این نمایشگاه قابل رویت بود؛ به خصوص در حوزه نهادهای دامی، شیلات و آبزیان اتفاقات نوید بخشی در حال وقوع است که نشان می دهد کشور در تأمین و توزیع این محصولات توانمند است‌.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: ما برای کیفیت سلامت از کاشت تا برداشت اهمیت خاصی قائلیم و راهبردهای مختلفی را برای این منظور بکار می بریم.

رنجبر با اشاره به مشکلات ارزی که نهادهای دامی با آن مواجه هستند گفت: در سیاست های کلان وزارت کشاورزی تصمیمات خوبی در تأمین بموقع نیازهای ارزی اتخاذ شده است و مطمئنیم به زودی شاهد گشایش های بزرگی در این زمینه خواهیم بود؛ تصمیماتی که مُنجر به برای رونق این صنعت در کشور می شود.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: در راستای حفظ و ارتقا ضریب سلامت محصولات غذایی پایش محصولات کشاورزی از بستر انجام می شود و بر همین اساس سامانه ای به نام “سماک” طراحی شده که از کف مزرعه و باغات تا زمانی که سر سفره مردم می رسد را نشان می دهد.

رنجبر همچنین از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی در ایران خبر داد و گفت: هدف از شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی این است که امکان رصد و شناسایی منابع تولید را داشته باشیم و بر فرآیند تولید نظارت دقیقی صورت بگیرد؛ این کار باعث می شود نگرانی های جامعه در زمینه سلامت غذایی به حداقل برسد.

به گفته وی، تمامی محصولات کشاورزی که فاقد استانداردهای لازم برای مصرف هستند نه برای صادرات استفاده می شود و نه در داخل کشور توزیع خواهد شد و ما به شدت با این موضوع مخالف هستیم و جلوی توزیع آن را خواهیم گرفت.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا