مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری خواستار لزوم افزایش اعتبارات ویژه زیرساخت های ورزش بانوان شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: ضروری است اعتبارات ویژه‌ای جهت فعالیت و ایجاد مکان های ورزشی ویژه بانوان در استان در نظر گرفته شود و امکانات و زیرساخت های ورزشی ویژه آن‌ها نیز افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، زینب پارسافخر در جلسه شورای ورزش خوزستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش محوری بانوان در تامین سلامت خانواده، اظهارکرد: مدت زیادی است که ما درگیر ویروس کرونا هستیم و پاندمی این ویروس آثار مخربی بر روی خانواده ها به ویژه زنان داشته است.

وی عدم وجود فضاهای کافی و مناسب ورزشی ویژه بانوان در سطح استان را یکی از مشکلات حوزه ورزش زنان دانست و گفت: از متولیان ورزش استان به ویژه هیات همگانی استان می خواهیم یکی از استراتژی های اصلی در برنامه هایشان افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های ورزشی و ایجاد محیط های مناسب و ایمن ورزشی به منظور دسترسی عادلانه زنان براساس نیازها و توانمندی هایشان باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: ضروری است اعتبارات ویژه ای جهت فعالیت و ایجاد مکان های ورزشی ویژه بانوان در استان در نظر گرفته شود و امکانات و زیرساخت های ورزشی ویژه آن‌ها نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: جامعه سالم بر پایه خانواده‌ سالم شکل می گیرد و محور اصلی تربیتی و سلامت خانواده نیز زنان و دختران ما هستند که با ترویج ورزش همگانی و افزایش مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های ورزشی، گام مهمی در راستای سلامت خانواده و جامعه برداشته خواهد شد.

پارسافخر ابراز امیدواری کرد: ضمن پرداختن دقیق به مسائل سلامت جسم و روان خانواده ها و با برنامه ریزی‌های مدون و مستمر شاهد ارتقا و تحول وضعیت زنان و خانواده ها به ویژه درحوزه ورزش باشیم.

وی در پایان نیز از معاونت‌های بهداشت و درمان علوم پزشکی اهواز و معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برای همراهی در برنامه های مختلف ورزشی، بهداشتی و فرهنگی در هفته تربیت بدنی و سلامت، قدردانی کرد.

پس از اظهارات مدیرکل امور بانوان، با دستور استاندار خوزستان مقرر شد دستور کار جلسه آتی شورای ورزش استان به بررسی وضعیت ورزش زنان و خانواده استان و پارک های بانوان اختصاص یابد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا