برگزاری همایش شعر از گلوگاه سرخ در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : همایش شعر از گلوگاه سرخ گرامیداشت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس با همکاری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست خبری که روز سه شنبه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد : همزمان با چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی ، برنامه های دیگر در حوزه دفاع مقدس و اربعین حسینی برنامه ریزی شده است .

جوروند اعلام کرد : سیزدهمین همایش تعزیه و آئین های نمایش محرم بصورت مجازی، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس ، مسابقه خوشنویسی قرآن کریم، نمایشگاه طراحی و نقاشی با موضوع اربعین و دفاع مقدس، سوگواره عکس عاشورا ، نمایشگاه خوشنویسی عاشورا، سوگواره تعزیه عاشوراییان دزفول، تجلیل و تقدیر از هنرمندان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس ، تجلیل از خانواده های شهدای هنرمند، برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی با محوریت جملاتی از وصیت نامه شهدا از برنامه های هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی هستند .

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون درمقابله با ویروس کرونا افزود : راه اندازی پایگاه واکسیناسیون ویژه هنرمندان، خبرنگاران و فرهنگیان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از کارهای برنامه ریزی شده به این مناسبت است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : کارگاه هنرهای تجسمی ، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی گلزار شهدا در شهرستان ها با حضور هنرمندان و رعایت پروتکل های بهداشتی، راه اندازی موکب هنری با حضور هنرمندان ، گزارش خبری مصاحبه و عکس با موضوع نگاهی به جایگاه خبرنگاران در پاسداشت هشت سال دفاع مقدس ، برگزاری همایش شعر در حوزه دفاع مقدس در شهرستان رامشیر از دیگر اقداماتی است که به این مناسبت انجام می شود. .

جوروند عنوان کرد : همایش شعر از گلوگاه سرخ با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان روز چهارشنبه 31 شهریور ماه ساعت 19 درمحل شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار خواهد شد .

این مقام مسئول افزود : برگزای شب شعر با حضور شاعران برجسته استان با محوریت دفاع مقدس به صورت مجازی، ارائه خدمات در غالب میزخدمت در مناطق کم برخوردار، تهیه تیزر و کلیپ مناسبتی با محوریت دفاع مقدس، تجلیل از خانواده مدافعین سلامت، اجرای برنامه نذر خون با حضور جمعی از هنرمندان از جمله برنامه هایی است که توسط پایگاه بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود .

همچنین آیین رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور معاونین اداره و اصحاب رسانه برگزار شد .

 

در ادامه مصطفی بوعذار دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی اظهار داشت : این سوگواره بعنوان محوری ترین برنامه وزارت ارشاد در حوزه اربعین است که طرح اولیه آن پنج سال پیش در مسیر زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه و چذابه اتفاق افتاد که بازخورد بسیار خوبی در سطح کشور داشت .

بوعذار بیان کرد : با توجه به اینکه در مسیر زائرین اربعین موکب های متنوعی وجود داشت اما بسته فرهنگی برای زائرین نداشتیم ، به همین دلیل این برنامه را طراحی و نمایش های تعزیه فارسی و عربی، نمایش های خیابانی منتخب هنرمندان برتر تئاتر کشور را در چذابه اجرا کردیم و بازخورد بسیار بالایی داشت.

وی با اشاره به بسته بودن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود : امسال این سوگواره برای اولین بار در شهر اهواز و بیش از یازده نقطه مکانی با حضور گروه های تعزیه و نمایش های خیابانی برگزار می شود .

دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی تصریح کرد : در سوگواره اربعین استان های زیادی حضور دارند و رشد چشمگیری نسبت به دو سال گذشته داشته به طوری که در سومین دوره این سوگواره 12 اثر وجود داشت اما امسال بیش از 20 اثر در این سوگواره تایید شده اند .

مصطفی بوعذار با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی تئاتر و تعزینه اربعین حسینی گفت: در بخش تعزیه 60 اثر نمایشی از سراسر کشور ارسال که 12 اثر تعزیه و شبیه خوانی تایید شد ، در بخش نمایش های خیابانی نیز 50 اثر به دبیرخانه ارسال که 8 اثر منتخب برای اجرا شدند .

وی در پایان عنوان کرد : برگزاری سوگواره از اول مهرماه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در یازده نقطه شهر اجرا می شود .

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا