متخصصان مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران موفق شدند/اصلاح شبکه مبدل های حرارتی با هدف کاهش دمای موتورهای دستگاه حفاری

متخصصان مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران با اجرای یک طرح ابداعی موفق به اصلاح شبکه مبدل های حرارتی با هدف کاهش دمای موتورهای دستگاه حفاری خشکی در حد استاندارد در شرایط خاص اقلیمی و محیطی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سید عبدالحسین آلبوشوکه مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) این شرکت در توضیح بیشتر در این باره گفت: تصور دستیابی به این راهکار ابداعی از آنجا نشات گرفت که شرایط استقرار یکی از دکل های حفاری شرکت در نزدیکی چند مشعل (فلر) گاز سوز به موازات گرمای شدید خوزستان موجب افزایش دمای موتورهای دستگاه به میزان 96 درجه سانتیگراد و توقف موتورها در ساعات اوج گرمی هوا می شد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای موتورهای دستگاه حفاری در روال طبیعی 50 تا 60 درجه است، افزود: در طرح پیشنهادی متخصصان با ارائه دانش فنی بر مبنای علم مکانیک سیالات، سعی کردند نسبت گرمای انتقال یافته از طریق جابجایی به گرمای انتقال یافته از طریق هدایت (عدد ناسد) تغییر و زمینه کاهش دما در دستگاه حفاری 38 فتح به میزان قابل قبول 70 تا 72 درجه فراهم آوردند.

البوشوکه اظهار کرد: تحقق این طرح ابداعی که با همکاری کارشناسان اداره تعمیرات مکانیک حاصل گردید ، موجب کارکرد بی وقفه دستگاه حفاری 38 فتح و شتاب بخشی به عملیات حفاری و تشویق و تحسین کارفرمای پروژه حفاری در شرایط و موقعیت خاص استقرار دکل در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب را به همراه داشت.

مدیر نگهداری و تعمیرات (نت)  شرکت ملی حفاری ایران گفت: این مدیریت خدمات خود را در دو بخش نگهداری و تعمیر تجهیزات دستگاه های حفاری اعم از مکانیک، برق، ابزار دقیق و الکترونیک و نگهداری تاپ درایو در محل دستگاه و همچنین انجام تعمیرات اساسی تجهیزات در محل کارگاه های فنی شرکت به سه مدیریت عملیات حفاری خشکی یک، 2 ، 3 و عملیات حفاری در دریا که زیر مجموعه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری می باشند توسط پرسنل مدیریت نت مقیم دستگاه و یا اعزام متخصصان و کارکنان فنی به مناطق عملیاتی ارائه می دهد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا