مشارکت زنان در توسعه روستاها نقش موثری دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت : مشارکت زنان در توسعه روستاها به ویژه در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موثر است .

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو، نشست مشترک مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و مدیرکل تعاون روستایی استان روزدوشنبه 22 شهریور ماه برگزار شد .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار کرد : در این نشست مشترک، تعاونی زنان روستایی جهت حمایت و رفع مشکلات آن ها به این اداره معرفی شد .

زینب پارسافخر با اعلام اینکه این دیدار فتح البابی در زمینه توانمندسازی شرکت های تعاونی بانوان خواهد بود ، گفت : برای حل مسائل تعاونی زنان روستایی، هر هفته از آن ها دعوت خواهد شد تا مشکلات آن ها با دستگاه ها بررسی و در جهت رفع آنها اقدامات صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه تعاونی زنان روستایی و عشایری می توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند تصریح کرد : قصد داریم در قالب تفاهم نامه چندجانبه بتوانیم تعاونی ها را فعال کنیم چون بخش اعظمی از توسعه از مجرای همین تعاونی ها می گذرد و توجه به زنان روستایی می تواند به اقتصاد خانوار و روستا کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود : تعاونی ها عامل رشد و توسعه روستاها هستند به ویژه که مشارکت زنان در توسعه روستاها در بخش های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و … نقش موثر دارد از همین جهت تعاونی روستایی زنان نهادهای مهمی به شمار می روند .

پارسافخر بیان کرد : حضور بانوان در سمت های مختلف به دلیل مسئولیت پذیری آن ها به خصوص در بخش های مدیریتی باعث ایجاد انگیزه و تشویق سایر بانوان می شود به همین دلیل انتظار داریم تعاون روستایی خوزستان در این زمینه فعال باشد .

وی در پایان گفت : یکی از اهداف ما در راستای توجه به بانوان، رفع آسیب های اجتماعی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است که با توانمندسازی بانوان می توانیم به خانواده ای موفق و جامعه ای پویا دست پیدا کنیم .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا