بندر تجاری شادگان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود

عملیات اجرایی ایجاد پروژه فیبر نوری در بندر تجاری شادگان به طول ۱۴هزار و 250 متر با اعتباری معادل 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اعلام این خبر بیان داشت: با هدف توسعه زیرساخت‌ها و بستر پایدار در ارتباطات و اطلاع‌رسانی در بندر شادگان، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با همکاری مخابرات استان پس از انعقاد یک تفاهم نامه مراحل آغازین این پروژه را کلید زد.

دریس در تشریح مزایای این پروژه بهره‌گیری از پهنای باند بسیار بالاتر از رادیو، امکان توسعه و استفاده از فناوری‎‌های ارتباطاتی را از اهم آن برشمرده و افزود: استفاده بهینه از کلیه سرویس‌های مخابراتی، ایجاد یک بستر پایدار به منظور اجرای اصول پدافند غیرعامل از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با اتصال بندر تجاری شادگان به شبکه فیبر نوری استان خوزستان بستری پایدار برای تسهیل ارائه خدمات به بخش خصوصی، سرمایه گذاران و گمرک آن بندر فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر 5 هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 هزار تن در سال با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور ابوخضیر احداث و به بهره برداری رسیده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا