آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در خوزستان راه اندازی خواهد شد

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو، محمد صفری  در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر که روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد،  عنوان کرد: مواد مخدر یکی از چند شغل پردرآمد جهان به شمار می آید که همه دنیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه با آن هستند؛ در طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار ارزنده ای برای مقابله قاچاق مواد مخدر انجام و تاکنون چهار هزار شهید در این راه تقدیم نظام اسلامی شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان گفت: خوزستان در آخرین رتبه بندی عملیاتی جزء چهار استان نخست و قطعا در سال جاری جزء سه استان اول در زمینه عملکرد مطلوب مقابله با مواد مخدر قرار خواهد گرفت که در همین راستا آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان راه اندازی خواهد شد، پیش از این برای انجام آزمایشات به فارس مراجعه می کردیم، اما با تلاش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این مهم در سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی افزود : با همکاری پلیس و مرزبانی اقدامات بسیار خوبی در زمینه مقابله و کشف مواد مخدر انجام شده است بطوری که در سال ۹۸ و ۹۹ در استان خوزستان میزان کشفیات مواد مخدر ۱۲ درصد افزایش داشته که همین میزان در سه ماهه پایان سال ۹۹ به ۵۸ درصد رسید.

صفری اظهار کرد: گرایش به تولید مواد مخدر صنعتی در استان خوزستان نگران کننده بوده و امروز شاهد آن هستیم که تولید مواد مخدر صنعتی به شدت در حال افزایش است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان  از راه اندازی طرح یاریگران زندگی با تدابیر جدید در آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش و پوشش ۳۰ درصد از مدارس این طرح انجام می شود در این طرح دانش آموزان خود آموزش دهنده راه های مقابله با توسعه مواد مخدر خواهند بود، علاوه براین ۱۵۰ سازمان مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در این طرح همکاری دارند.

وی با بیان اینکه شعار این طرح «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی، کاهش اعتیاد» است ابراز کرد: ما براین اعتقاد هستیم که بدون همکاری و مشارکت عمومی هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت، باید این را عنوان کنیم که بانوان نقش بسیار ارزنده در کاهش گرایش به مواد مخدر را در جامعه ایفا می کنند.

صفری در پایان گفت: همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم که بتوانیم میزان تقاضای مواد مخدر را کاهش دهیم، رسانه ها، مجموعه های فرهنگی و ائمه جمعه و جماعات نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند به همین منظور در طرح یاریگران زندگی که با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود بیش از ۱۴۸ هزار دانش اموز در سراسر استان حضور خواهند داشت.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا