رتبه دوم دانشگاه در چهاردهمین جشواره کشوری شهید مطهری
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در چهاردهمین جشنواره شهید مطهری موفق به اخذ دو رتبه دوم در حیطه های مدیریت و یادگیری الکترونیک و همچنین یک رتبه قابل تقدیر در حیطه تدوین و بازنگری برنامه درسی شد و در مجموع با توجه به تعداد رتبه های برتر، این دانشگاه در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو،جشنواره شهید مطهری کشوری مهم ترین جشنواره آموزشی سالیانه کشور است که در آن اقدامات و فرایند های نوآورانه آموزشی در سطح کشور به رقابت می پردازند. این رقابت در دو سطح دانشگاهی و کشوری و در شش حیطه انجام می شود. هر دانشگاه پس از ارزیابی فرآیند های درون دانشگاهی در هر حیطه یک فرآیند را برای رقابت در سطح کشور ارسال می کند و پس از سه مرحله داوری در هر حیطه سه فرایند برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.
در مجموع هر سال ۱۸ فرایند در سطح کشور به عنوان فرآیند های برتر توسط مرکز مطالعات وزارت انتخاب می شوند که با توجه به رقابت سنگین و حضور قوی دانشگاه های کشور دریافت این جایزه بسیار دشوار است.
خوشبختانه با حمایت معاونت آموزشی دانشگاه و برنامه ریزی مرکز مطالعات و توسعه آموزش همراه با مشارکت عالمانه اعضای هیات علمی در چند سال اخیر، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دستاوردهای ارزشمندی در این جشنواره داشته است.
امسال نیز دانشگاه موفق به اخذ دو رتبه دوم در حیطه های مدیریت و یادگیری الکترونیک و همچنین یک رتبه قابل تقدیر در حیطه تدوین و بازنگری برنامه درسی شده است و در مجموع با توجه به تعداد رتبه های برتر دانشگاه اهواز در رتبه دوم کشوری بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت.
گفتنی است حیطه، صاحبان و همکاران رتبه های دانشگاه در جشنواره کشوری شهید مطهری بدین شرح است؛
رتبه دوم حیطه مدیریت و رهبری آموزشی: صاحبان: دکتر رضا ارجمند، دکتر کاوه اسلامی/ همکاران: حمید یزدانی نژاد، رضا ابوعلی، نسترن ترک شیرازی، دکتر محمدرضا فتحی، دکتر ماندانا ایزدپناه، مریم خواجوی، نرگس شاکریان، محسن برگ بیدوندی، فریبا شایان پور، بهشته شیرالی، محمدرضا حیدری ممقانی، دکتر ژیلا نجف پور، سارا آدرویشی، فاطمه طهماسبی بلداجی، زهرا شریفی، اشکان میرشکاری، احسان بیگ زاده
طراحی، اجرا، ارزشیابی و بازطراحی نظام حمایت دانشجویی همتا محور (منتورینگ، تیکتینگ، ارزشیابی تکوینی و توانمندسازی و مدیریت محتوا) در آموزش مجازی در بحران کووید ۱۹
رتبه دوم حیطه یادگیری الکترونیک: صاحب فرآیند، دکتر کاوه اسلامی، دکتر ماندانا ایزدپناه / همکاران فرآیند: راضیه جمشیدی، دکتر لیلا کوتی، اشکان میرشکاری، دکتر رضا ارجمند، دکتر رضا گنجی، دکتر فرزانه همتیان
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی کارآموزی داروخانه شهری با به کارگیری اپلیکیشن بازی PharmQuiz، آموزش های ارائه شده در سامانه نوید و کلاس های همزمان مجازی به منظور آموزش غیرحضوری دانشجویان داروسازی در دوران کووید ۱۹
رتبه قابل تقدیر حیطه تدوین و بازنگری برنامه درسی: صاحبان: دکتر اکبر بابائی حیدرآبادی، دکتر احمد فخری / همکاران: دکتر محمدرضا فتحی، دکتر کاوه اسلامی، دکتر پروین عابدی، دکتر آرش سلحشوری، دکتر عفت عباسی منتظری، دکتر رضا ارجمند، دکتر بهروز طاهری، دکتر زهرا فرشادزاده، دکتر عبدالکاظم نیسی، دکتر جعفر فتاحی اصل، دکتر اسداله احمدزاده، دکتر سید سعید سیدیان، دکتر زهرا عباس پور، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده، دکتر محمد جعفرشاطر زاده یزدی، فریبا شایان پور، آسیه کتانباف، شیرین عباس پور.