کارکنان کتابخانه‌های عمومی اهواز در مقابل مخاطرات آماده شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از آغاز آموزش ضمن‌خدمت کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛وحید شعبانی با اشاره به انعقاد تفاهم همکاری بین جمعیت هلال احمر و نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان سرفصل‌های مربوط به امداد و کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه روان‌شناختی را فرا می‌گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود‌: نخستین دوره آموزشی با حضور ۲۵ نفر از کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی اهواز برگزار شد و کارگاه‌های ۴ گروه دیگر نیز در هفته‌های آتی به تناوب اجرا می‌شود.
او همچنین اظهار کرد: کارگاه‌های عملی آمادگی در برابر مخاطرات با حضور کارکنان سایر شهرستان‌ها در روزهای ابتدایی آذرماه برگزار خواهد شد.
شعبانی بیان کرد: در این دوره‌های آموزشی، فراگیران با مطالبی از جمله ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، برنامه خانواده آماده، ارزیابی احتمال وقوع مخاطرات شایع کشور، اقدامات قبل، حین و پس از وقوع مخاطرات طبیعی همچون سیل، زلزله و مخاطرات انسان ساخت از قبیل حوادث رانندگی و آتش سوزی خانگی آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: تمرین و ترسیم نقشه خطر منزل و محیط پیرامون، آشنایی با خاموش‌کننده‌ها و کار با کپسول های اطفای حریق و برپایی چادر اسکان اضطراری نیز از مطالب دیگر در این دوره محسوب می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به افراد متعدد در کتابخانه‌های عمومی و ضرورت افزایش آمادگی کتاب‌داران و سایر کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: کارکنان این نهاد با فراگیری آموزه‌های امدادی، به ارتقای سطح آمادگی جامعه کمک شایانی می‌کنند.
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا