وزیر کشور: بهترین شرایط را برای زائران اربعین فراهم می‌کنیم/ مسیر دریایی ‌بازگشایی خواهد شد

وزیر کشور گفت: تلاش می‌کنیم در اربعین امسال شرایط خوبی را برای زائران فراهم کنیم تا با خیال آسوده به سفرشان ادامه دهند.

به گزارش بصیرت نو خوزستان  به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه دوشنبه در نشست خبری وزرای کشور ایران و عراق اظهار داشت: در یک برنامه فشرده از چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه بازدید کردیم و مسائل مربوط به زائران در ارتباط با حمل و نقل، زیرساخت‌ها، سایبان‌ها، دروازه‌های ورودی و مسائل بهداشت و درمان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: توافقات خوبی به عمل آمد و در همه موضوعات با هماهنگی برادران عراقی نتایج خوبی گرفتیم، همچنین لازم است از تلاش‌های دولت عراق در برگزاری مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورا تشکر کنم.

وزیر کشور ضمن تشکر از تلاش دولت عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: به هر حال هماهنگی‌های خوبی انجام شده و امیدوارم در اربعین امسال شرایط بهتری را برای زائران فراهم کنیم.

همچنین در ادامه احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر وزیر کشور عراق به خوزستان در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از نظر ما مرز سیبه آماده بوده و موافق فعالیت آن هستیم که در صورت موافقت طرفین عراقی، مسیر دریایی به این کشور بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت مسیر دریایی محدود است، اما از باب تنوع بخشی امکانی جدید خواهند بود و ما هر مقدار مسیر را برای زائران اربعین حسینی آسان‌تر کنیم قطعا کار خوبی است.

وزیر کشور در خصوص تردد زائران از طریق ناوگان هوایی، گفت: برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشور در این زمینه بسیار گسترده است، اما با توجه به محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های عراق، تنها 2 فرودگاه نجف و بغداد امکان پذیرش دارند.

وی در پایان ابراز داشت: حدود هزار پرواز از ایران به عراق طراحی شده و بیش از این ظرفیت فرودگاهی در کشور عراق وجود ندارد.

گیت‌های گذرنامه جهت تسریع تردد زائران فراهم شده است

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: با همکاری کشور عراق امکانات خوبی در مرزها فراهم شده است.

حسینی محراب از استقرار مواکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین از بدو ورود تا خروجی مرزها خبر داد و بیان کرد: ظرفیت‌های استراتژی خوبی را در مسیر مرزها ایجاد کردیم، همچنین گیت‌های گذرنامه جهت تسریع تردد زائران در کمتر از چند ثانیه در دو مرز فراهم شده است.

وی افزود: سایبان، مه پاش، آب شرب (آبخوری) و اتوبوس در دو پایانه مرزی فراهم شده است، همچنین با توجه به گرمای این انتظار را داریم که امکاناتی جهت تردد سریع و جلوگیری از گرمازدگی زائران در مسیر عراق ایجاد شود.

استاندار خوزستان بر ضرورت سرمایه‌گذاری جهت افزایش امکانات در پایانه مرزی چذابه تاکید کرد و گفت: اتاق‌های سرد و سایبان برای جلوگیری از گرمازدگی زائران ایجاد شود.

حسینی محراب در پایان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل در نجف برای تسهیل تردد زائران افزایش یابد؛ ابراز داشت: آمادگی تشکیل اتاق عملیات مشترک در دو مرز شلمچه و چذابه را با کشور عراق داریم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا