فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران

به پایگاه خبریبصیرت نو: شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.

فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰، با صادرات حدود ۲.۱ میلیون تن از محصولات خود به بازارهای جهانی، به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار، سهم ۳ درصدی از کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد و با ۱۲۰ درصد رفع تعهدات ارزی، به اقتصاد کشور و ثبات بازار ارز کمک بزرگی کرد.

این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده زنجیره فولاد کشور، موفق به صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۱.۳ میلیون تن از این صادرات به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۸ هزار تن آن از طریق رینگ صادراتی بورس کالا بود.


فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ نیز موفق به صادرات حدوداً ۱.۳ میلیون تنی شد که قریب ۱ میلیون تن آن به صورت مستقیم و توسط خود این شرکت صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ هزار تن آن نیز از طریق فروش محصولات در رینگ صادراتی بورس کالا، انجام پذیرفت.

فولاد خوزستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای ۱۴۰۲ با وجود تحریم‌های خصمانه آمریکا، و علی‌رغم از دست دادن بیش از ۱.۵ میلیون تن از تولید خود در این دوره صرفاً به دلیل محدودیت‌های انرژی و همچنین با وجود برخی بخشنامه‌های داخلی محدودکننده صادرات و رکود در بازارهای جهانی، جمعاً بیش از ۱۱.۹ میلیون تن محصول راهی بازارهای داخلی و جهانی کرد که حدود ۴.۸ میلیون تن از این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر شد و ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد ایران درپی داشت.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا