تولید روزانه یک میلیارد ۳۵٠ میلیون فوت مکعب گاز در شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ؛ مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در جمع خبرنگاران و عکاسان استان خوزستان گفت: قبل از انقلاب تمام مسئولیت های نفتی به دست نیروی های خارجی بود که به هیچ عنوان نیروهای ایرانی اجازه دسترسی به کارهای راهبری را نداشتند ، اما پس از پیروزی انقلاب با اراده و ایمان جوانان این سرزمین نه تنها تولید نفت تقویت شد بلکه صادر کننده دانش فنی در حوزه نفت نیز هستیم.

غلامرضا کمالی افزود: اولین چاه احداثی شرکت نفت و گاز گچساران در سال ۱۳۰۴ و اولین کارخانه بهره‌برداری این شرکت در سال ۱۳۲۲ در مدار قرار گرفت و عملیات تلمبه خانه گوره به عنوان قلب نفت ایران در سال ۱۳۲۲ شروع شد و شرکت نفت و گاز گچساران در گستره استان های خوزستان ، فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد با مرکزیت گچساران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه سه رسالت اصلی برای شرکت تعریف کرده ایم ادامه داد: رسالت اول ما تولید نفت و گاز کشور است و دوم رسیدگی به خانواده کارکنان و سوم رسیدگی به ولی نعمت های خود است که نفت از زیر پای آنها استخراج می شود و در سنوات گذشته به دلیل تحریم های شدید دشمن تولید ما به ۵٠ هزار بشکه در روز رسید اما امروز با دیپلماسی قوی وزارت نفت دومین تولید کننده نفت در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: یک میلیارد و ۳۵٠ میلیون فوت مکعب تولید گاز شرکت نفت و گاز گچساران است که این شرکت تولید کننده بخشی از خوراک پالایشگاه بید بلند و سایر پایشگاه ها است که سهم عمده ای در تامین درآمد های اقتصادی کشور دارد.

کمالی با اشاره به ۲۳ میدان نفتی شرکت نفت و گاز گچساران خاطر نشان کرد: ۱۶ میدان نفتی فعال ، بیش از ۷ هزار و ۵٠٠ کیلومتر خط لوله ، بیش از ۵۹ تاسیسات مهم نفتی ، بیش از ۱۸۸ ایستگاه حفاظت کاتوره و ۱٠۵ تفکیک گر نفت و گاز در این شرکت فعال است.

وی یادآور شد: : قبل از انقلاب تمام مسئولیت های نفتی به دست نیروی های خارجی بود و به هیچ عنوان نیروهای ایرانی اجازه دسترسی به کارهای راهبری را نداشتند ، اما پس از پیروزی انقلاب با اراده و ایمان جوانان این سرزمین نه تنها تولید نفت تقویت شد بلکه صادر کننده دانش فنی در حوزه نفت نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به تولید ۱۸ درصد شرکت ملی نفت ایران و ۲۲ درصد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در شرکت نفت و گاز گچساران افزود: این شرکت ۳۱ شهید دارد که ۱۷ نفر در نبردهای حق علیه باطل، ۱۳ نفر در حوادث کارخانه‌ای و بمباران و یک نفر از شهدا نیز قربانی ترور شده است.

کمالی گفت: بیش از ۷۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در کشور توسط جوانان ایرانی در شرکت های دانش بنیان تولید می‌شود و شرکت نفت و گاز گچساران در سال جاری در بخش خرید کالا حدود ۹٠٠ میلیارد تومان کالا خریداری کرده که بیش از ۶۵٠ میلیارد تومان آن از شرکت های دانش بنیان بود ، حدود ۹٠٠ میلیارد تومان قرارداد خرید کالا و ۲٠٠ میلیارد تومان خرید اموالی که در حوزه استهلاک هستند انجام شد و در مجموع حدود ۲ هزار میلیارد تومان کالا خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرکت ۶ هزار و ۲۰۰ پرسنل با قرارداد های مختلف مشغول به کار هستند که ۳ هزار و ۵۵۰ نفر از آنها نیروی رسمی هستند بیان کرد: در حوزه امنیت پایدار تولید که زیر ساخت رسالت سوم ما در شرکت نفت و گاز گچساران است و حدود ۲ هزار و ۲٠٠ فقره از درخواست‌های پیرامونی خود را اجابت کرده‌ایم که براورد هزینه های آن حدود ۱۸٠ میلیارد تومان بوده است.

کمالی تصریح کرد: اولین استودیوی مرکز پخش زنده و تولید محتوا با محوریت صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کلنگ زنی شد تا در آینده خودمان به صورت مستقل تولید محتوا داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا