شکست بمباران در مقابل آهنین مردان راه‌آهن جنوب

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ؛ سالروز بمباران ایستگاه اهواز در تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ را پاس می داریم، یاد تمامی آهنین مردان و زنان خانواده راه‌آهن جنوب را که هر بار با تحمل بمباران و حمله وحشیانه ارتش بعثی عراق با رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی به دشمن ثابت کردند که موشک در مقابل این خانواده آهنین همچون نسیمی کم توان در مقابل درخت تناور و باشکوه اراده و ایمان است.

با آغاز جنگ تحمیلی، راه‌آهن جنوب به‌علت موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیک در صف اول دفاع در حوزه کاری خود قرار گرفت. راه‌آهن جنوب به‌دلیل خدمات بسیار تأثیرگذار و استراتژیک در ایام دفاع مقدس در تمامی ابعاد از جمله جابه‌جایی تسلیحات ،جابه‌جایی نیروهای نظامی ،جابجایی مجروحین و پیکر مطهر شهدا و ادوات جنگی مورد نیاز و پشتیبانی جبهه ها همواره در خدمت و خط مقدم جنگ تحمیلی بود.


که این مهم همچون تیغ در چشم ارتش بعث عراق باعث درد بر تمام پیکره این ارتش گشت و بارها برای نابودی و از کار انداختن راه‌آهن جنوب عملیات‌های مختلفی انجام داد که هر بار با رشادت و ایستادگی آهنین مردان این مجموعه در کمال ناباوری ارتش دشمن دوباره در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارات جبران و این مجموعه عملیاتی گشته و جز ناامیدی برای دشمنان حاصلی نگذاشته است.

یکی از این عملیات‌های بزدلانه و غیرانسانی بمباران وحشیانه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ بود که در ساعت ۱۷:۱۵ به‌صورت بمباران هوایی به ۱۴ نقطه ایستگاه راه آهن اهواز با هدف از کار انداختن و ایجاد ترس در دل کارکنان این مجموعه صورت گرفت که منجر به شهادت ۱۳ نفر از کارمندان ۴ نفر از خانواده های معزز ایشان و مجروح و جانباز شدن ۹ نفر از پرسنل و خانواده راه‌آهن جنوب شد.
این عملیات برخلاف برآوردهای دشمن خدشه‌ای در روند خدمت‌رسانی راه‌آهن و روحیه جهادی این اداره کل وارد نکرد و این مجموعه تا پایان جنگ همچون سربازی بی‌ادعا با تمام توان به خدمت ادامه داد و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با افتخار به دوران سربازی خود ، می‌بالد و عزیزان ازدست‌رفته این مجموعه را ماندگار واقعی تاریخ می‌داند درحالی‌که ما در گذر زمان در حال رفتنیم.