انجام بیش از ٣٠٠٠ مورد پایش نمونه های میکروبیولوژی از آب کلانشهر اهواز

به گزارش بصیرت نو خوزستان | روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا کلانشهر اهواز، افشین حاتمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور ارتقای شاخص های کیفی آب در صنعت آبفا اهواز گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ٣٠٠٠ مورد آزمون میکروبیولوژی از آب تولیدی انجام شده است.

مدیر صنعت آبفا کلانشهر اهواز افزود: یکی از رسالت های مهم شرکت های آب و فاضلاب تولید و توزیع آب شرب با رعایت استاندارد های کیفی میباشد که در این راستا همکاران ما در مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب بصورت شبانه روزی در تلاش هستند که این امر به صورت کاملا مکانیزه و علمی محقق شود.

وی در تشریح تعداد آزمون های انجام شده اظهار داشت: بصورت دقیق در شش ماه نخست سال جاری ٣٠۵١ آزمایش میکروبیولوژی انجام شده که آزمون شاخص کلیفرم های گرماپای در ١۴٨۵ نمونه و آزمون شاخص باکتری های هتروتروف (HPC) در ١۵۶۶ نمونه توسط کارشناسان آزمایشگاه میکروبیولوژی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز صورت گرفته است.

حاتمی ادامه داد:آب شرب تولید شده در تصفیه خانه های آب رسانی، روزانه بصورت مشترک توسط کارشناسان آبفا و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز پایش میشود که این پایش سبب میشود تا از توزیع آب شرب بدون شاخص های کیفی استاندارد به شهروندان جلوگیری شود.

مدیر آبفا اهواز در پایان با بیان اینکه کارکنان صنعت آبفا کلانشهر اهواز و شهر های تابعه با تمام توان خود در تلاش اند تا آب شربی سالم و بهداشتی را در اختیار شهروندان عزیز قرار بدهند گفت: این تعداد نمونه برداری انجام شده مهر تاییدی بر بخشی از تلاش های انجام شده در آبفا اهواز میباشد.

گفتنی است: آزمایشگاه مرکزی صنعت آبفا اهواز دارای گواهینامه ایزو ١٧٠٢۵ میباشد که این گواهی سندی مبنی بر توانمندی کارشناسان آزمایشگاه، کنترل و دقت بالای تجهیزات آزمایشگاهی و صحت نتایج است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا