رئیس پلیس فتا استان خوزستان؛ مجرمین سایبری با ترفند بروز رسانی نرم افزارهای بانکی در کمین هموطنان هستند

رئیس پلیس فتا استان خوزستان؛ مجرمین سایبری با ترفند بروز رسانی نرم افزارهای بانکی در کمین هموطنان هستند

به گزارش پایگاه خبری آوای باغملک: رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شگرد کلاهبرداران سایبری با عنوان پیام های حاوی اپلیکیشن جعلی همراه بانک در پیام‌رسان های داخلی خبر داد.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در خصوص این خبر بیان کرد: اخیرا پیامی جعلی و حاوی لینک آلوده در بستر پیام رسان «بله» برای کاربران ارسال می شود که در آن نسبت به حساب بانکی افراد، هشدار امنیتی می دهد. در ادامه با ورود به لینک آلوده و نصب برنامه همراه بانک ملی جعلی توسط مشتریان و درج اطلاعات بانکی، امکان سرقت و سوءاستفاده از حساب بانکی کاربر برای فرد کلاهبردار فراهم می شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه هموطنان عزیز به هیچ‌وجه نباید وارد لینک‌های ناشناس شوند، خاطر نشان کرد: کاربران محترم جهت نصب اپلیکیشن های مالی و بانکی خود، تنها از طریق همراه بانک ها اقدام نموده و به تبلیغات منتشر شده در منابع غیر رسمی توجه نکنند. همچنین رمز ورود به سامانه بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا ویا ازطریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا