باید فعالیت های ورزشی را در دل واحدهای صنعتی آورد

رئیس فدراسیون کارگری گفت : باید به سمتی برویم تا ورزش را از پایین ترین سطح ممکن آن در بخش کارگری فعال کنیم همچنین باید فعالیت های ورزشی را در دل واحدهای صنعتی آورد اما بعد از واحدهای صنعتی، قطعا به ورزش شهرستانی توجه شود ، آن عملکرد به استان ، کشور و نهایتا رقابت های بین المللی منتهی شود .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری در مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش کارگری خوزستان ضمن قدردانی از بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بابت حمایت های بی دریغشان از ورزش کارگری بخصوص تجلیل از قهرمانان این هیات ، اظهار کرد :  بابت فعالیت چهارسال گذشته حمید غفاری و کادر هیات که زحمت کشیدند تا خوزستان جز استان های برتر در توسعه ورزش کارگری باشد خداقوت می گویم و انتخاب مجدد ایشان در این جایگاه را تبریک عرض می کنم ، قطعا مسئولیت ایشان سنگین تر خواهد بود .

رمضی عنوان کرد : ثبت نام تنها یک کاندید بدان معنا است که یک رضایتمندی در عملکرد و ترکیب هیات کارگری وجود داشته و تداوم این فعالیت استانی را تایید کرده اند در صورتی که در خیلی از استان های ما اکثرا رقابت های سنگین و سختی در بحث ریاست هیات کارگری وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاید ورزش کارگری تفاوت های خاصی با بخش های دیگر داشته باشد خاطرنشان کرد : می طلبد آدم ها با عشق و علاقه خاصی پای کار باشند و تمام اشخاصی که در بخش ورزش کارگری کار میکنند واقعا از صمیم قلب کار می کنند یعنی از وجود خود ورزش کارگری را دوست دارند .

وی با بیان اینکه وارد دهه دوم عمر و سابقه فعالیت فدراسیون ورزش کارگری شده ایم تصریح کرد : دهه اول را بیشتر به ساختارسازی و معرفی ورزش کارگری با نام و قاعده فدراسیون و هیات ورزش کارگری اختصاص داده ایم . گو اینکه بیش از 50 سال است فعالیت های ورزش کارگری در بدنه وزارت کار وجود دارد ولی با عنوان یک فدراسیون وارد دهمین سال شده ایم که جالب است دهه دوم فدراسیون با انتخاب غفاری به عنوان دومین دوره ریاستش همزمان شده است .

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت : باید در دهه دوم تلاش کنیم تا بخش ورزش کارگری، عملکرد و فعالیت هایش در سطح کشور را شکوفا کنیم.

رمضی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما معرفی ورزش کارگری می باشد زیرا هنوز گمنام است، خاطرنشان کرد : از این جهت گمنام است که هنوز خیلی از افراد یا اعضای جامعه هدف ما ورزش کارگری را نمی شناسند و وقتی نشناسند شاید مطالبه زیاد یا متناسب با آن جایگاه وجود نداشته باشد لذا یکی از وظایف خطیر ما این است که ورزش کارگری را معرفی کنیم؛ در کنار آن نیز بسترسازی مناسب برای پیشرفت این بخش و خدمت گذاری به جامعه هدف را به نحو مطلوب فراهم کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهه دوم فعالیت های ورزش کارگری چند رویکرد اساسی وجود دارد و اساسا هیات کارگری خوزستان باید در این بخش همراه باشد تصریح کرد : یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که شاید فعالیتهایمان در بخش های استانی و کشوری در حالت متوسط یا مطلوب باشد اما باید این رویداد را در حوزه شهرستان ها تقویت کنیم یعنی یک انسجام و تقویت مطلوب در رابطه با اینکه تمرکزمان را در خصوص هیات های شهرستانی بگذاریم نیاز دارد.

وی افزود : مطمئن هستیم اگر هیات های شهرستانی ما در بخش ورزش کارگری به نحو مطلوب تقویت و فعال شوند ، کشور از این بخش تکان می خورد لذا در شهرستان ها توجه ویژه داشته باشید .

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت : استان خوزستان شهرستان های متعددی دارد و یک قطب مهمی از بعد ورزش کارگری است بنابراین مهم است هیات های شهرستانی غیرفعال با قوت ازطریق مجرای قانونی فعال و فعالیت قانونی آن ها شروع شود .

رمضی با بیان اینکه باید به سمتی برویم تا ورزش را از پایین ترین سطح ممکن آن در بخش کارگری فعال کنیم تصریح کرد : باید فعالیت های ورزشی را در دل واحدهای صنعتی آورد اما بعد از واحدهای صنعتی، قطعا به ورزش شهرستانی توجه شود ، آن عملکرد به استان ، کشور و نهایتا رقابت های بین المللی منتهی شود .

این مقام مسئول اظهار داشت : خیلی مهم است در این دوره صنایع را مستقیم درگیر کنید، یکی از رویکردهایی که اخیرا در فدراسیون دنبال می کنیم این است که رقابت های ورزشی بین صنایع برگزار می کنیم یعنی علیرغم اینکه جایگاه هیات های استانی مان را تکریم و تایید می کنیم ولی این ظرفیت را ایجاد می کنیم که صنایع را با برگزاری مسابقات بیشتر درگیر می کنیم به همین سبب مشارکت بیشتر شده ، اساسا عملکرد مثبت تر شده در نتیجه رضایتمندی هم بیشتر شده است .

وی افزود : در این چند سال سعی کردیم ابتدا فدراسیون را ساختار سازی کنیم نهایتا هیات های استانی را ساختار سازی کنیم ، اکنون باید به این سمت برویم که هیات های شهرستانی را تقویت کنیم یعنی در این چهار سال پیش رو رئیس هیات استان باید بخشی از توجهش را برای تقویت هیات های شهرستانی بگذارد تا جایگاه اصلی آن ها را به آن ها ارائه دهد .

رئیس فدراسیون کارگری گفت : ورزش همگانی خیلی نکته مهمی است ، چرا که اساسا رسالت ورزش کارگری در توسعه ورزش سلامت محور است .

رمضی با اشاره به اینکه رقابت های ورزشی به سبب اینکه پویایی را بیشتر می کند خیلی لازم است خاطرنشان کرد : ما باید برای خانواده های کارگر برنامه ریزی داشته باشیم و مشارکت جامعه کارگری را به صورت خانوادگی به وجود آوریم که در این مورد صنایع می توانند با دعوت از خانواده هایشان برای حضور در فعالیت ها یا همایش های ورزشی خانوادگی به ما کمک کنند .

این مقام مسئول عنوان کرد : اکنون به نوعی صنایع خود را فدای توسعه ورزش حرفه ای می کنند که این یک فاجعه است ، اگر رسالتی وجود داشته باشد ان رسالت بیشتر به این سمت است که به جامعه کارگری که جامعه هدف است توجه بیشتری شود ، ولی وقتی ما غافل می شویم صنایع به سمت ورزش حرفه ای و تیم داری می روند .

وی آموزش را موضوع مهم دیگر دانست و افزود : طی سه سال اخیر فدراسیون ورزش کارگری خدمت رسانی خوبی را انجام می دهد و البته مطالبات بحقی هم وجود دارد لذا هیات های استانی و شهرستانی می توانند در این بخش فعالیت و درآمدزایی کنند .

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت : چند سالی است که در بخش کارگری متاسفانه ظرفیت های قانونی که ورزش کارگری را به ویژه در واحدهای صنعتی تقویت می کند را یکی یکی داریم از دست می دهیم . تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، آیین نامه اجرایی ماده 154 قانون کار ، اینها قوانین مترقی و ارزشمندی بودند که به این بخش بسیار کمک می کردند .

رمضی اظهار داشت : واحد ستادی ما یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه وزارت ورزش و جوانان می توانند زمینه ساز این باشند که کار ما را تسهیل کنند . ما ظرفیت بالایی داریم که ورزش کارگری را توسعه دهیم اما نیازمند یکسری ظرفیت سازی یا بسترسازی ها هستیم که از مهم ترین آن ها مباحث و قوانین بالادستی است .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا