بسیج خدمتگزار ملت ایران / اجرای یک هزار و 935 برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : از آنجایی که خدمتگزاری به مردم یک اولویت برای بسیجیان است از این رو هفته بسیج با شعار " بسیج خدمتگزار ملت ایران" نامگذاری شده است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر ( عج) خوزستان در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج که صبح امروز (شنبه 28 آبان ماه ) در سالن جلسات مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد : هفته بسیج یک رویداد بسیار مهم است ، رویدادی که به عنوان یک الگوی نمونه در همه دنیا قابل تعمیم می باشد .

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مکتب بسیج، مکتب خدمت، مکتب ایثارگری و خدمت بی منت به هم نوعان ، هم وطنان و همه افرادی است که نیازمند خدمات بسیج هستند، تصریح کرد : باید این رویداد را فرهنگ سازی کنیم و به اطلاع همه عزیزانی که طالب عرصه خدمت رسانی به مردم شریف و شایسته خدمت هستند برسانیم و بتوانیم عرصه را فراهم کنیم تا همه با این فرهنگ آشنا شوند .

وی افزود : یکی از مباحثی که در هفته بسیج بسیار مهم است و مطرح می شود، کارکرد و عملکرد بسیج می باشد .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : هفته بسیج سال 1401 با شعار ” بسیج خدمتگزار ملت ایران” نامگذاری شده است زیرا خدمتگزاری به مردم یک اولویت برای بسیجیان است .

سردار شاهوارپور اظهار داشت : در هفته بسیج یک هزار و 935 برنامه در اقشار، پایگاه ها ، حوزه های مقاومت، رده های دانش آموزی و رده های بسیج دانشجویی در سراسر استان پیش بینی شده است که از این آمار 65 برنامه در رده های سپاه و معاونت ها، 85 برنامه رده های قشری و هزار و 785 برنامه در پایگاه ها ، نواحی و شهرستان ها پیش بینی شده است که در سطح محله، شهرستان و استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه با عنوان سازندگی و پیشرفت امروز کلید خورد خاطرنشان کرد : ما 300 گروه جهادی برای 12 عرصه خدمت رسانی طی ده روز آماده کرده کرده ایم که امروز افتتاحیه این برنامه انجام شد و گروه های جهادی حضور پیدا کرده و رمز رزمایش نیز اعلام شد .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس، عرصه خدمات کشاورزی – منابع طبیعی و آبخیزداری، عرصه خدمات علمی – آموزشی و پژوهشی، عرصه خدمات حمایتی ، عرصه خدماتی بهداشتی و درمان، عرصه فنی و حرفه ای و مهارتی، عرصه خدمات عمرانی و آبادانی روستایی و دیگر عرصه ها برای خدمت رسانی به مردم پیش بینی شده است .

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بسیج، مسجدمحوری و جامعه اسلامی از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد عنوان کرد : تلاش هایی که پایگاه های ما در محلات برای توسعه خدمت رسانی ، اقدامات مفید و موثر فرهنگی انجام می دهند به صورت نمادین در روز دوشنبه دنبال می شود .

وی افزود : نوآوری و جهاد علمی یکی دیگر از محورهای اصلی و اساسی تلاش بسیجیان بویژه در حوزه دانش بنیان، اختراعات و پشتیبانی از گروه های عملی می باشد که نیازمند تسهیلگری هستند و بسیج آن ها را حمایت خواهد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مردم سالاری، ایران قوی و مستقل یکی دیگر از محورهای برنامه هفته بسیج می باشد .

سردار شاهوارپور بسیج را مظهر جهاد و شهادت خواند و تصریح کرد :  همه بسیجیان و پایگاه ها در مزار شهدا حضور پیدا می کنند ، مراسم غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان در این روز انجام خواهدگرفت .

وی افزود : روز ششم با شعار ایمان و تربیت اسلامی نامگذاری شده است که در روز جمعه صالحین در مراکز نماز جمعه حضور پیدا می کنند و کار تربیتی که در مساجد انجام می شود را دنبال می کنند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : مقاومت و اقتدار ملی از دیگر محورهای اصلی و اساسی بسیج است به همین منظور گردهمای هایی در مرکز استان و در شهرستان ها پیش بینی کرده ایم و گردان های رزمی امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت المقدس، کوثر و الزهرا تجمعی خواهند داشت که با برنامه ریزی انجام می شود .

سردار شاهوارپور بیان کرد : دوم آذرماه بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری بصورت تصویری دیدار خواهند کرد که 340 هزار بسیجی در خوزستان با رهبر دیدار خواهند داشت.

وی افزود : بسیج خوزستان امسال در حوزه خدمت رسانی 360 کیلومتر آبرسانی روستایی انجام داده است که در هفته بسیج آبرسانی به 12 روستای شادگان انجام می شود .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر ( عج ) خوزستان با بیان اینکه دشمن متوجه شد فکر جوان ایرانی پیشرفته و نوآور است و به سلاح ها، اختراعات و موفقیت های زیادی رسیده ایم ، تصریح کرد :دشمن نتوانست در جنگ سخت ما را شکست دهد به همین جهت به سمت جنگ نرم آمد و پول های سفر زائرین ایرانی به مکه و فروش نفت را به جای کمک به مسلمانان در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار می دهد تا با ایجاد شبکه های مثل اینترنشنال و تقویت شبکه های مجازی ، فکر نوجوان و جوان ایرانی را مشغول چیزهای دیگر کند .

سردار شاهوار پور اظهار داشت : امن ترین کشور منطقه ایران است و رسالت رسانه های ایران این است تا چهره پلید دشمن را به مردم نشان دهند زیرا شیطان بزرگ امروز در حال توطئه است تا امنیت و آسایش مردم را برهم زند و البته بسیاری از نوجوانان و جوانان دشمن را شناخته اند اما برخی دیگر هنوز آگاهی ندارند و قطعا متوجه خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه امنیت اتفاقی نیست خاطرنشان کرد : باید همه سازوکارها اعم از خود مردم تا نیروهای مسلح کنار هم قرار بگیرند تا امنیت برقرار شود.