تلاش کردیم مظلومیت بانوان در ورزش را به حداقل برسانیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : با وجود اینکه در حوزه بانوان اعتباراتی مستقیم در نظر گرفته شده است اما این سبب نشده تا ما اعتباری به این بخش اختصاص ندهیم بلکه تمام تلاشمان را کردیم تا مظلومیت بانوان در ورزش را به حداقل برسانیم .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در نشست هم اندیشی توسعه ورزش بانوان استان که صبح امروز (پنجشنبه 12 آبان )  با حضور خانم دکتر کاظمی پور معاون وزیر در هتل تختی اهواز برگزار شد ، در خصوص آمار و عملکرد ورزش بانوان خوزستان در سال 1400 و 6 ماه نخست سالجاری اظهار کرد : مجموع ورزشکاران سازمان یافته بانوان 48 هزار نفر بوده که  4 هزار و 300 بانو در رویداد های ورزشی مشارکت داشته اند .

بنی تمیم گفت : در بخش بانوان استان خوزستان میزبان 6 دوره اردوهای تیم ملی در رشته های دوچرخه سواری، کیک بوکسینگ، دو و میدانی، نابینایان و کم بینایان ، هندبال، جانبازان و معلولین و هاکی بوده است .

وی در خصوص مدال های کسب شده بانوان خوزستانی در مسابقات مختلف بیان کرد : در لیگ های کشوری 9 مدال طلا ، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز، رقابت های قهرمانی کشور 50 مدال طلا ، 55 مدال نقره و 64 مدال برنز، در رقابت های بین المللی 6 گردن آویز طلا ، 5 گردن آویز نقره ، 8 گردن آویز برنز و در المپیاد استعدادهای برتر کشور که اخیرا برگزار شد 4 مدال طلا، 6 مدال نقره و 9 مدال برنز توسط بانوان خوزستان کسب شده است .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : تعداد تیم های بانوان استان در لیگ مجموعا 21 تیم شامل 3 تیم لیگ برتر ، 10 تیم لیگ دسته یک و 8 تیم لیگ دسته دو و دسته سه می باشد .

بنی تمیم اظهار کرد : در سطح کشور جمعا 160 تیم لیگ برتری در قالب 21 رشته حضور دارند که از این تعداد 87 درصد متعلق به آقایان و 13 درصد متعلق به بانوان است که همین ارقام مظلومیت ورزش بانوان را نشان می دهد .

وی افزود : حدود 600 پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است که امیدواریم با تخصیص اعتباری که داده می شود بتوانیم بخش عمده ای از زیرساخت ها و مشکلات ورزش بانوان را برطرف کنیم . همچنین امید داریم این تعداد پروژه تخصیص کافی و بموقع داشته باشند تا با تلاش همکارانمان در سطح استان بتوانیم با سرعت و دقت این پروژه ها را به پایان برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص اعتبارات بخش بانوان گفت : از ابتدای خدمتگزاری بنده در این حوزه خانم کاظمی پور مستقیما اعتباری را برای بانوان ابلاغ می کنند اما این باعث نشده بنده و همکارانم به همین مقدار بسنده کنیم و از دیگر اعتبارات سهمی برای بانوان قائل نشویم و ما هیچ حداقل و حداکثری برای ورزش بانوان در نظر نگرفته ایم و تلاش کردیم تمام مظلومیت بخش بانوان را در ورزش به حداقل برسانیم .

بنی تمیم عنوان کرد : همکاران ما و هیات های ورزشی تلاش های زیادی انجام می دهند امیدواریم شرایط بهتری برای ورزش بانوان فراهم شود و خلا که در رقابت های لیگ وجود دارد برطرف شود .

وی افزود : انشالله سایر شرکت ها و ارگان ها به کمک ما بیایند تا بتوانیم از شرمندگی بخش ورزش بانوان خارج شویم .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا