اولین جلسه هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی خوزستان با حضور دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار شد

اولین جلسه ستاد هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان صبح روز چهارشنبه (۴آبان) در محل این اداره کل برگزار شد.

بصیرت نو خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست مجید منادی با اشاره به مقوله مهم کتابخوانی بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ضرورت و اهمیت فرهنگ کتابخوانی و گسترش آن دارد.

منادی افزود: رسالت دستگاه‌های فرهنگی استان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر از سایر نهادها است و بر همین اساس مسئولیت آنان سنگین‌تر و کتاب به عنوان مرجع آگاهی می‌تواند زمینه ساز رشد نسل‌های آینده قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  به‌عنوان رکن مهم نهادهای فرهنگی، باید بتواند با مشارکت دستگاه‌های همسو با اجرای برنامه‌های متنوع و تاثیرگذار در سطح استان و شهرستان رنگ و لعاب درخشانی به هفته کتاب و کتابخوانی ببخشد.

منادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توضیح درخصوص رویداد بزرگ ملی و استانی روستای برگزیده دوستدار کتاب «روستای دوکوهک» شهرستان رامهرمز، بیان کرد: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تجلیل از روستای برگزیده دوکوهک رامهرمز با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز سه شنبه دهم آبان ماه در محل این روستا برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آذین بندی روستای دوستدار کتاب دوکوهک ، بازدید از روستای دوستدار کتاب باصدی برگزیده دوره‌ی قبل، اجرای نمایش با موضوع کتابخوانی ، سرود  و موسیقی محلی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستاهای برگزیده و صنایع دستی روستا را از جمله برنامه‌های مهم این رویداد ملی برشمرد.

در ادامه این نشست عباس حسن زاده مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان و وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته کتابخوانی بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های این هفته تأکید نمودند.

همچنین با موافقت مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون پرورش فکری قرار شد این جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی به‌طور مستمر برگزار شود.