برپایی میز خدمت در مصلای اهواز به مناسبت هفته تربیت بدنی / ورزش از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی

میز خدمت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با حضور بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین و کارکنان اداره روز جمعه ۲۹ مهر ماه به مناسبت هفته تربیت بدنی در مصلای اهواز برپا شد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفت و گو با مردم اهواز که ظهر روز جمعه ۲۹ مهرماه در مصلای اهواز برگزار شد اظهار داشت: با عنایت به اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش قرار داریم بنده و همکارانم بر خود وظیفه دانستیم در این مکان مقدس حضور یابیم تا با نماینده معزز ولی فقیه تجدید بیعت کرده و گزارش مختصری از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را به سمع و نظر شما برسانیم.

بنی تمیم با بیان اینکه امروزه ورزش یکی از مهمترین شاخص های موثر توسعه یافتگی کشورها است تصریح کرد: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی سرمایه های بی بدیل کشورها هستند که این قهرمانان و قهرمانی ها نه به سادگی به دست می آیند و نه به سادگی تکرار می شوند.

وی افزود: نتایج تحقیقات متعدد علمی نشان داده که وجود امکانات و زیر ساختهای ورزشی ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی کشورها دارد لذا از همین باب است که ما معمولا برای افزایش سرانه ورزشی مورد اتاب و خطاب مردم و مسئولین محلی شهرها،بخش ها و روستاها قرار می گیریم و تحقق این خواسته های به حق و بجا امکان پذیر نیست مگر با کمک سایر ارگانهای دولتی و کارخانجات بزرگی که در سطح استان قرار دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص عملکرد این اداره در سه بخش عمرانی ،ورزشی و جوانان گفت: استادیوم غدیر اهواز با همت همکاران خوبم در اداره کل و مساعدت علی محمدی مدیرعامل گروه ملی فولاد،خوشبختانه پس از ۷ سال که متروکه شده و از چرخه ورزش استان و کشور خارج شده بود مجدد در مدت ۷ ماه این سرمایه عظیم ملی را به چرخه ورزش کشور بازگردانیم.

بنی تمیم عنوان کرد: اجرای ۵۹ روکش زمین چمن مصنوعی در سطح استان که ۴۷ چمن در مناطق مرزی و محروم بوده ، آغاز بازسازی و اجرای زمین چمن طبیعی در کوی انقلاب (حصیرآباد)، احصا مجموعه ۱۶ هکتاری منطقه یوسفی و مجموعه ورزشی عین دو اهواز و آغاز پروژه عملیاتی زمین چمن آنها ، احصاء ۸۷ UTM( مشخصات فنی ) زمین های فوتبال محلات اهواز و اعتبار قابل توجهی درخصوص اخذ سند ، تغییر کاربری و احداث روشنایی این زمین ها از دیگر اقدامات عمرانی این اداره می باشد .

وی در ادامه افزود : بهره برداری زمین چمن مصنوعی فوتبال با ابعاد استاندارد در ورزشگاه جهان آرا خرمشهر، تکمیل و راه اندازی برج های نوری شهرستان های شوش، رامهرمز، باغملک، ایذه و هندیجان از پروژه هایی است که سالجاری انجام شده و اکنون در حال انجام برج های روشنایی شهرهای ویس و ملاثانی می باشیم .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در سال جاری ۱۱۰ پروژه جدید از محل اعتبارات نفت پیش بینی کرده ایم که قریب ۹۰ پروژه در سطح روستاها و مناطق محروم می باشد .

بنی تمیم اظهار کرد : ۵۶ مناقصه عمرانی طبق ضوابط و قوانین انجام شده است و شروع به فعالیت احداث خوابگاه های گتوند، لالی و هفتگل در دستور کار قرار گرفته است .

وی در پایان گزارش بخش عمرانی خاطرنشان کرد : هدف دولت برای دستیابی به عدد یک متر سرانه ورزشی برای هر نفر می باشد که تا این لحظه استان خوزستان به ۶۷ صدم سانتی متر رسیده و امیدوارم تا پایان این دولت عزیز بتوانیم به عدد یک متر برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص عملکرد بخش ورزشی این اداره گفت : در استان خوزستان ۱۷۳ هزار ورزشکار بیمه شده ورزشی وجود دارد و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ میزبانی کشوری و اردوهای تیم ملی را میزبان بوده ایم و ۲۲۵ مدال مختلف جهانی، آسیایی ، بین المللی و کشوری را کسب کرده ایم که همین دو روز گذشته سه تن از ورزشکاران عزیز خوزستانی در رقابت های امیدهای جهان که به میزبانی اسپانیا برگزار شد سه مدال طلا ناب برای کشورمان کسب کردند که منجر به عنوان قهرمانی تیم ملی ایران در جهان شد .

بنی تمیم بیان کرد : برگزاری یک هزار و ۶۲۰ دوره آموزشی برای مربیگری و داوری تا پایان سال ، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای کشف و پرورش استعدادهای برتر استان و برگزای جام پرچم برای روستاییان از اقدامات ورزشی این اداره می باشد.

وی با بیان اینکه دیروز مسابقات مقدماتی جام پرچم به صورت نمادین در شهرستان ایذه آغاز شد خاطرنشان کرد : ۱۰ هزار ورزشکار و دست اندکار ورزشی اعم از داور، مربی ، سرپرست در بخش روستاها داریم که در قالب ۶۰۸ تیم در رشته مینی فوتبال در حال رقابت هستند .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : اهدای تجهیزات و امکانات ورزشی به شهرستان ها ، بخش ها و محلات مخصوصا مناطق محروم را در دستور کار قرار داده ایم .

بنی تمیم در خصوص حوزه جوانان اظهار داشت : در این بخش ۵۰ سازمان مردم نهاد (سمن) فعال و ۱۳ مرکز مشاوره در حوزه های آموزش مهارت های زندگی و ازدواج داریم که در حوزه اشتغال، آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات به مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند .

وی افزود : برگزاری نمایشگاه ازدواج ، ۳۵۰ کارگاه پیش و پس از ازدواج، ۱۴۰ جلسه مشاوره رایگان از اقدامات انجام شده این حوزه می باشد و تا آخر آبان ماه نیز مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج با اهدای جهزیه توسط خیرین به ارزش ۵ میلیارد تومان نیز برگزار خواهد شد .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در بخش بانوان با آموزش و پرورش به این توافق رسیده ایم که برخی از مدارس را به عنوان مدارس میزبان مشخص کرده تا بتوانیم ورزش محلات را در محیط امن مدارس برای دختران عزیزمان پیش بینی کنیم .

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا