فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» منتشر شد

فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منتشر شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر و با اشاره به شرایط شرکت در این نمایشگاه گفت: تمام عکاسان آماتور و حرفه ای از سراسر کشور، حق شرکت در این نمایشگاه را دارند و هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۵ فریم از بهترین عکس های خود را برای این نمایشگاه ارسال کند.

مرتضی جمشیدی ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورا،ایجاد ارتباط بهتر با مراسمات مرتبط با این ایام و افزایش مخاطب و بازدید از آثار منتخب راه یافتگان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه مجازی عنوان کرد.

وی افزود: ارسال آثار به منزله‌ ی حضور قطعی در نمایشگاه نیست، فقط عکس‌ هایی برای نمایشگاه انتخاب خواهند شد که تائید هیات داوران باشند.عکس ‌هایی که با گوشی و دوربین ثبت شده باشند می توانند در این رقابت شرکت کنند، فقط کافی است که با کیفیت باشند.

جمشیدی با اشاره به موضوع نمایشگاه ادامه داد: تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه های عزاداری در میان اقوام و مذاهب مختلف، حاشیه مراسمات محلی، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، کودک و محرم، مراسمات محلی مرتبط، اربعین حسینی و شام غریبان از موضوعات این نمایشگاه هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امکان ارائه مجموعه عکس وجود ندارد، رقابت فقط میان تک عکس ها است اظهار کرد: هیچ موردی از قبیل عنوان عکس، امضا، مشخصات عکاس، لوگو، پاسپارتو، تاریخ و … نباید روی عکس ها باشد و در صورت مشاهده اثر رد خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرمت تصاویر باید JPEG باشند و برای نام‌ گذاری فایل هر اثر باید نام و نام‌ خانوادگی شرکت ‌کننده با زبان فارسی باشد.به عنوان مثال:علی هرمزی 1

جمشیدی افزود: شرکت کننده در فراخوان به عنوان صاحب اثر و هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است و شرکت کننده یا همان ارائه دهنده اثر باید پاسخگو باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: زمان ارسال آثار نام، نام خانوادگی، روز/ماه/سال تولد، شماره تماس (فعال و همیشه پاسخگو)، رشته و مقطع تحصیلی، استان و شهر خود را در قالب یک پیام واتساپ اعلام کنید.

وی با بیان اینکه شرکت در این نمایشگاه برای علاقه‌ مندان، هنرجویان و هنرمندان عکاسی آزاد و رایگان است،بیان کرد:فروش آثار در این نمایشگاه امکان پذیر است.

جمشیدی اضافه کرد: به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می کند، گواهی حضور در نمایشگاه معتبر (به صورت مجازی) اهدا خواهد شد و همچنین تمام آثاری که تائید هیات داوران باشند، در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نمایش گذاشته می شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به  مهلت ارسال و داوری آثار نمایشگاه گفت: آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱،داوری و اعلام نتایج: آنلاین (ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت) و نمایشگاه مجازی آثار: 2 مهرماه ۱۴۰۱ است.

وی جایزه نفر اول را 2 میلیون تومان،نفر دوم یک میلیون و 500 هزار تومان،نفر سوم 1 میلیون تومان و 5 نفر شایسته تقدیر را 500 هزار تومان اعلام کرد.

گفتنی است،علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار از گزینه اسناد یا فایل در واتساپ با شماره‌ 09160916112 (دبیر اجرایی نمایشگاه بابک جاودانه) در ارتباط باشند.