آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با حضور هاشمی، معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت ارشاد، خلیلیان استاندارخوزستان و سایر مقامات استانی و لشکری و فعالان حوزه رسانه،فرهنگ و هنر برگزار شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز پنج شنبه 19 اسفند در این آیین گفت: طی 5 سال و نیم 27 شهرستان را مدیریت کردیم که در آغاز کار بازدید از شهرستان ها صورت گرفت و هدف از این حرکت یافتن توانمندی های آن شهرستان ها بود که به طبع آن رویدادهایی برای آن ها در نظر گرفته شد.

محمد جوروند افزود: در ادامه برگزاری رویدادها در شهرستان ها ما به بازخورد آن ها اندیشیدیم و فعالیت های خود را با تمرکز اینکه استان خوزستان فقط اهواز نیست در همه شهرستان ها ادامه دادیم.

وی ادامه داد: استان خوزستان دومین استان از لحاظ کمی در حوزه رسانه ها و مطبوعات در کشور است و در سال 1395، 119 رسانه داشتیم که هم اکنون به 154 رسانه ارتقا پیدا کرده است.

جوروند تعداد کانون های آگهی و تبلیغاتی را از 50 به 215 مورد و تعداد کتاب های چاپ شده در حمایت از ناشران و نویسندگان استان خوزستان را  4476 کتاب توسط نویسندگان بومی به زبان عربی، لری و فارسی در استان خوزستان عنوان کرد.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: تعداد چاپخانه ها از 278 به 448 مورد افزایش پیدا کرده و کارهای چاپی ما دیگر به خارج از استان نمی رود.همچنین تعداد ناشران ما از 64 به 110 ناشر در حوزه های مختلف افزایش کرده اند.

وی گفت: تعداد موسسات فرهنگی از 230 به 410 موسسه،تعداد سینماها از 11 به 22 و 32 سالن سینما و تعداد فضاهای فرهنگی و هنری از 192 به 203 مورد افزایش داشته است.

جوروند با اشاره به نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در انجام فعالیت های فرهنگی هنری در استان یادآور شد: خیلی از کارهای فرهنگی و هنری بر دوش کانون های فرهنگی هنری مساجد است.بچه های مسجد با تشکیل حلقه های گوناگون در حوزه های مختلف کارها را به خوبی انجام داده اند و اتفاقات و رویدادهای مهمی را مانند میزبانی جشنواره روستایی و عشایر کل کشور در یکی از شهرک های دزفول رقم زده اند.

در این مراسم از زحمات «محمد جوروند» مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقدیر و با حکم «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

تصدی سازمان ملی جوانان، ریاست اداره امور کتابخانه‌های عمومی اهواز، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، مسئولیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان و همچنین امور خدمات رفاهی حوزه‌های علمیه از جمله سوابق حجت‌الاسلام کلاه‌کج است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا