آزادسازی 452 هکتار اراضی در خوزستان

مدیر کل دادگستری خوزستان از آزادسازی 452 هکتار اراضی ساحلی، رودخانه ها و انهار طبیعی در استان خوزستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو، مدیرکل دادگستری خوزستان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه روز شنبه (5تیر) با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد اظهار کرد : در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین دستورات حضرت آیت الله رئیسی در سال گذشته رویکرد دستگاه قضایی کشور و همچنین استان خوزستان نسبت به موضوعات مختلف بخصوص مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون بدون اغماض بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی گفت : قریب به بیش از 75 نفر از کارچاق کن ها ، دلال ها و کسانی که ادعای اعمال نفوذ در دستگاه های قضایی را داشته اند شناسایی و دستگیر شدند .

وی افزود: در راستای تامین امنیت پایدار یکی از معضلات خوزستان ، به کار گیری سلاح است . رویکرد دستگاه قضایی، جامعه اطلاعاتی و انتظامی استان متمرکز بر جمع آوری سلاح های غیرمجاز ، علی الخصوص سلاح های جنگی است.

مدیرکل دادگستری خوزستان اعلام کرد : با سلاح های جنگی و اسلحه های شکاری غیر مجاز برخورد جدی صورت می گیرد. است حتی اسلحه هایی که مجوز دارند و در مراسمات استفاده می شوند با آن ها نیز برخورد خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی با بیان اینکه دشمن در حال برنامه ریزی برای خوزستان است تصریح کرد: بیشترین آمار ورودی سلاح جنگی را متاسفانه در استان داشتیم که دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی ، اداره اطلاعات و سپاه عزم قطعی برای برخورد با موضوع دارند .

این مقام مسئول در ادامه گفت : در راستای تسهیل و هموار کردن رسیدگی ها اقداماتی در قوه قضاییه انجام شد تا با استفاده از فناوری اطلاعاتی و استفاده از سیستم های رایانه ای مردم پس از ثبت نام ثنا بتوانند اقدامات قضایی را در فضای مجازی انجام دهند.

مدیر کل دادگستری خوزستان عنوان کرد : امسال 88 درصد اوراق قضایی را از طریق سامانه های الکترونیک به مردم ابلاغ کردیم که این خود انقلابی در رسیدگی های قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی اظهار کرد : پدیده کرونا باعث شد در قوه قضاییه بسیاری از اعزام های ما از زندان تعطیل شود و برای رسیدگی از درون شعبه با زندان ارتباط می گیرند، بدون انتقال زندانی اقدام به رسیدگی قضایی صورت می گیرد .همچنین این امکان وجود دارد تا هر کس بتواند از طریق فضای مجازی با شعبه ارتباط بگیرد و دادرسی اش به صورت الکترونیک انجام شود.

وی افزود : در سال گذشته بیش از 780 هزار پرونده در خوزستان مختومه شد که عدد قابل توجهی است و این جدا از پرونده هایی است که در شورای حل اختلاف رسیدگی شده اند.

مدیر کل دادگستری خوزستان با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف تصریح کرد : در شورای حل اختلاف بیش از 131 هزار پرونده رسیدگی شد که 32 درصد از پرونده ها به صلح و سازش منجر شد. همچنین در سال گذشته 32 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد و 32 پرونده نزاع دسته جمعی بزرگ مورد صلح و سازش قرار گرفتند که این نکته قابل تاملی است .

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی گفت: در رابطه با پیگیری حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته 2 هزار و 354 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خوزستان رفع تصرف شد .

این مقام مسئول اظهار کرد : آزادسازی 452 هکتار از اراضی ساحلی، رودخانه ها و انهار طبیعی در استان خوزستان ، اجرای 491 مورد قلع و قناع در اراضی ملی، منابع طبیعی ، سواحل و تغییر کاربری های غیر مجاز از دیگر اقدامات در این راستا است.

مدیرکل دادگستری خوزستان بیان کرد : در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 121 پرونده مطرح شد و با توجه به پرونده هایی که از قبل داشتیم 175 پرونده با اقدامات قضایی مختومه شد و مشکلات شرکت های کوچک و بزرگ در بخش های دارویی، فولاد ، کشتارگاه ها و … برطرف شد .

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی با اشاره به بحث مبارزه با فساد تصریح کرد : سه باند جعل در استان شناسایی که بیش از 75 نفر کار چاق کن کنار این ها مطرح و با آن ها برخورد شد .

وی افزود : یک هفته در میان دیدارهای مردمی با بررسی حدود 20 تا 30 پرونده انجام و اقدامات قضایی در مورد ان ها صورت می گیرد .

مدیر کل دادگستری خوزستان در خصوص افتتاح پروژه های ساختمانی این دستگاه در استان اظهار کرد : افتتاح پروژه دادسرای عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با 3150 متر زیربنا ، افتتاح دادگاه عمومی و انقلاب بخش اروند کنار با 600 متر زیر بنا ، افتتاح و بهره برداری از طرح توسعه ی ساختمان بندر امام خمینی (ره)، افتتاح دادگستری شهرستان کارون، افتتاح پزشکی قانونی در شهرهای سوسنگرد، رامشیر، هفتکل و بندرامام از جمله اقداماتی است که توسط این دستگاه در سال گذشته صورت گرفت.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا