خوزستان به عنوان اولین استان در کشور وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا شد

افراد بالای ۸۰ سال و بیماران سرطانی آماده واکسیناسیون باشند

به گزارش بصیرت نو، دکتر فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد : با موافقت وزیر محترم بهداشت، از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه خوزستان به عنوان اولین استان در کشور، وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا می شود و کار واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال آغاز خواهد شد.

وی افزود: در یک هفته آینده بالغ بر ۳۱ هزار نفر از افراد بالای ۸۰ سال حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه میشوند.

ابول نژادیان گفت: همچنین ادامه فاز یک‌ واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد : در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، واکسیناسیون آن دسته از بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا در یک سال اخیر سابقه شیمی درمانی داشته اند نیز آغاز میشود.

وی افزود : با این گروه از بیماران تماس گرفته میشود و برای واکسیناسیون از این عزیزان دعوت میشود. بیماران بدون هماهنگی به جایی مراجعه نکنند و منتظر تماس همکاران ما برای هماهنگی و دعوت باشند.

ابول نژادیان در پایان اظهار کرد : قطعا این آمادگی را در استان خوزستان داریم تا در صورت تخصیص واکسن، در ابعاد بزرگتری کار واکسیناسیون را انجام دهیم.