نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش بصیرت نو – سجاد بهمئی مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان با بیان اینکه نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا انکار ناپذیر  است، گفت: استفاده از ظرفیت های حداکثری رسانه ها برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی گرفته شود.

سجاد بهمئی عنوان کرد: رسانه به عنوان ابزار و رکن اساسی جامعه جهان امروز در همه دوره ها به ویژه در مواقع بحران، در آگاهی بخشی ، جریان  سازی و هدایت افکار عمومی، نقش بی بدیل ایفا می کند.

وی یادآور شد: کار ویژه ای که در صورت توفیق تحقق آن، می توان کمک شایانی به عبور از بحران به وجود آمده داشته باشد و اذهان عمومی را برای برخورد و مقابله با وضعیت جامعه آگاه کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان اظهار کرد: با این رویکرد و با توجه به این مهم که رسانه ها در دهه های اخیر آن چنان توسعه یافتند که به  بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده اند و این جایگاه تا جایی پیش رفته که بحرانی را نمی توان بدون حضور رسانه های جمعی در آن تصور کرد.

بهمئی با بیان اینکه ویروس کرونا در حوزه رسانه و از منظر « نقش » و « کارکرد » دارای اهمیت است، ادامه داد: بحث بر سر چگونگی ارائه اطلاعات مربوط به این بحران و نقش رسانه ها در تامین امنیت و سلامت روانی و جسمی افراد جامعه کار ویژه رسانه هاست.

وی تاکید کرد: رسانه ها در کنار نقش و مسئولیت ذاتی خود، باید در این برهه زمانی ضمن اطلاع رسانی به ایفای نقش در زمینه آموزش همگانی، بسیج عمومی، افزایش آگاهی، انسجام ملی و امید اجتماعی نیز بپردازند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان در پایان با بیان اینکه امروز به موجب شرایط جهانی شدن و گسترش وسایل ارتباط جمعی از یک واقعه، خبرهای متفاوتی به مخاطب می رسد و مخاطبان آگاه، توانایی انتخاب خبر درست را دارند، خاطر نشان کرد: در جامعه شبکه ای، با وجود ایرادهایی که به کنشگری مخاطبان در برابر رسانه ها وجود دارد، نمی توان مخاطب را منفعل و کاملا پذیرنده در برابر پیام تصور زیرا مخاطب شرایط انتخاب گری دارد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا