معاون امور مجلس رئیس جمهور: علاج و درمان تورم به زمان نیاز دارد

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: علاج و درمان تورم به زمان نیاز دارد، در این راستا باید اقداماتی صورت گیرد که نتایج کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

بصیرت نو خوزستان: به گزارش بسیج رسانه، سید محمد حسینی عصر چهارشنبه در نشست مجازی با اهالی رسانه و خبرنگاران سراسر کشور که به صورت برخط توسط قرارگاه جهاد تبیین بسیج رسانه با موضوع الزامات تحقق شعار سال برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اشرافی که مقام معظم رهبری به مسائل پنهان و پیدای کشور، منطقه و جهان دارند، به نقاط قوت و ضعف آشنا هستند و درد و راه درمان آن را می‌دانند سال به بهترین نام نامگذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس اولویت مسئولان و افکار عمومی باید معطوف به شعار سال باشد و برای تحقق آن تلاش کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه نامگذاری و انتخاب شعار سال مختص امسال نیست و از سال ۷۸ آغاز شده است، تصریح کرد: از سال‌های ۸۸ به بعد نامگذاری‌های به سمت مسائل اقتصادی سوق پیدا می‌کند و در هفت سال اخیر نیز کلیدواژه تولید کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به شعار «مهار تورم – رشد تولید» خاطرنشان کرد: این دو مؤلفه تأثیر متقابل نسبت به هم دارند و به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

حسینی با بیان اینکه البته برخی می‌گویند این دو در تضاد هستند و به نوعی با یک پارادوکس مواجه هستیم، گفت: بر اساس اعتقاد آنها در صورتی که که تورم را مهار کنیم رشد تولید معنا ندارد و یک رکورد بر فضای اقتصادی کشور حاکم می‌شود.

وی با رد صحبت‌های مخالفان این شعار اظهار کرد: هنر مدیران و جریان باید به این امر معطوف باشد که این دو مؤلفه را با هم پیش ببرند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به بحث تورم بیان کرد: با وجود اینکه در سال گذشته دستاوردهای چشمگیر و فراوانی داشتیم و پروژه‌های عظیمی به بهره‌برداری رسید و کارهای بزرگ در حوزه‌های مختلف انجام شد اما به خاطر مشکلات معیشتی مردم عادی این نتایج و دستاوردها را به خوبی درک نکردند.

وی ادامه داد: بسیاری از این کارها و اقدامات اساسی دولت تحت‌الشعاع گرانی و مشکلات معیشتی مردم قرار گرفت و به خوبی به آن پرداخته نشد.

حسینی تصریح کرد: مسئله تورم یک روز به وجود نیامده است و سابق طولانی مدتی دارد و از قبل از انقلاب اسلامی به عنوان یک بیماری مزمن و دیرینه مطرح بود.

علاج و درمان تورم به زمان نیاز دارد

وی با بیان اینکه علاج و درمان تورم به زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید اقداماتی صورت گیرد که نتایج کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد، چراکه بیشترین بار و فشار آن بر روی طبقات ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: به همین دلیل مسئولان باید تلاش بیشتری برای رفع تورم بکنند به ویژه اینکه رهبری نیز تأکید بسیاری بر این امر دارند.

وی گفت: باید در کنار اقدامات اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و… باید فرهنگ‌سازی درستی نیز صورت گیرد و گفتمان‌سازی صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه اصحاب رسانه رد این زمینه وظیفه سنگینی دارند، اظهار کرد: باید جهاد تبیین که مد نظر مقام رهبری است در این زمینه صورت گیرد، هم باید مطالبه از مسئولان صورت گیرد و در بین مردم برای حمایت از تولید داخل و جایگاه آن و همچنین منزلت کار فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم، تصریح کرد: دشمن به ملت ایران یک جنگ ترکیبی تحمیل کرده که یکی از ابزار آن رسانه است و بخشی از التهابات بازار ارز که در اواخر سال گذشته صورت گرفت جنگ روانی رسانه‌های معاند بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: اهالی رسانه باید برای مقابله با ترفند رسانه‌های دشمن باید در کنار مردم و مسئولان باشند

وی خاطرنشان کرد: اگر در سال گذشته به بحث دانش‌بنیان تأکید شد در سال جاری نیز باید تأکید ویژه‌ای به امر داشت و از آن حمایت کرد، مقام معظم رهبری نیز به بحث کمی و کیفی این امر تأکید کردند.

حسینی با بیان اینکه لازمه تحقق شعار سال وجود انگیزه لازم در مردم و مسئولان است، گفت: آنها باید این اعتقاد را داشته باشند که مهار تورم و رشد تولید مسائل بسیار مهمی بوده و اولویت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ولایی و انقلابی است و بحث تحقق شعار سال را به صورت ویژه مد نظر دارد، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز در جلسه با حضور ۴ هزار نفر از مدیران کشور به این امر تأکید ویژه‌ای کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: انگیزه و اراده در دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال وجود دارد و باید اندیشه، علم و دانش کافی نیز به کار گرفته شود تا بتوانیم تورم را مهار کنیم.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی پیچیدگی‌ها و مسائل مختلفی دارد به ویژه اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم، یعنی هر اقدامی که از سوی ما صورت می‌گیرد دشمن نیز برای خنثی کردن آن تلاش می‌کند، بنابراین اقتصادان باید وارد میدان شوند و مجریان باید از دیدگاه‌های نخبگان بهره ببرند.

حسینی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به اسناد بالادستی، مصوبات و قوانین در این زمینه آگاهی و اشراف کامل داشته باشند و به صورت هدفمند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر خواستن و دانستن مسئله توانستن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برخی دائماً آیه یأس می‌خوانند اما باید به «ما می‌توانیم» ایمان داشته باشیم و بدانیم که در کنار کارهای بزرگی که تاکنون در حوزه مختلف علمی، نظامی و فضای صورت گرفت حتماً در حوزه اقتصاد نیز می‌توانیم موفق باشیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار کرد: بر این باور هستیم که دولت، مجلس و ارکان نظام شعار نظام را جدی می‌گیرند و بدون اقدامات صوری و کلیشه‌ای وارد عرصه می‌شوند.

رسانه‌ها دستاوردهای مهار تورم و رشد تولید را به درستی تبیین کنند

وی بیان کرد: اگر رسانه‌های دستاوردهای مهار تورم و رشد تولید را به درستی تبیین کنند افکار عمومی با این امر همراهی و همکاری کامل را خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: باید با تولید باعث ارتقای جایگاه و اقتدار کشور و نظام اسلامی شویم و اینکه مقام معظم رهبری همواره به تولید تأکید دارند و این امر را مایه عزت کشور و ملت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما یک بازار بزرگ در کشور، یک بازار ۶۰۰ هزار نفری در کشورهای همسایه و یک بازار بزرگ‌تر در دنیا مانند کشورهای آفریقایی داریم، بنابراین به طور حتم تولیدات تولیدکنندگان داخلی روی دست آنها نخواهد ماند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز تعاملات بسیار خوبی نیز با همسایگان و دیگر کشورها صورت گرفته است و آنها نیز آمادگی دارند تا از محصولات کشاورزی و دانش‌بنیان و دیگر تولیدات ما استفاده کنند که این امر منجر به افزایش درآمد ارزی کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه باید جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم باید قاچاق کالا را نیز مهار کنیم، چراکه این امر ضربه بزرگی به تولید داخل وارد می‌کند.

حسینی بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون شغل واقعی ایجاد شد اما به خاطر بالا بودن آمار بیکاری باید اقدامات بیشتری صورت گیرد که یکی از مهمترین آنها رشد تولید داخلی است.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند امکان ندارد تورم را مهار کنیم اما تولید رشد کند در جواب آنها باید گفت که ظرفیت‌های بسیاری در کشور مانند انرژی وجود دارد و به خاطر انرژی ارزان می‌توانیم تولید بیشتری را انجام دهیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت بالایی معدن در کشور وجود دارد که باید از آنها برای رشد تولید استفاده کنیم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا