رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب: نمایشگاه صنعت نفت فرصت رونمایی از نسل جدید کارآفرینانِ فناورِ کشور

 رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: نمایشگاه صنعت نفت فرصت رونمایی از نسل جدید کارآفرینانِ فناورِ کشور در فضای توسعه زیست بوم فناوری و صنعت نفت دانش بنیان است.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محمد گلستان‌باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، این رویداد را صحنه ای برای نمایش قدرت تولید ملی عنوان و خاطرنشان کرد: هر رویدادی که ارائه دهنده تولید و نمایانگر شکوه و پیشرفتِ توان داخلی است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی افزود: ضروری است که مجموعه های دانش بنیان مورد حمایت قرار بگیرند و مُنطبق بر فرمایش مقام معظم رهبری رُشد تولید به رُشد اقتصادی منتهی شود چرا که تولید داخل امن تر است و این موضوع هم از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند و هم توسعه محصولات تحریمی، راهبردی و فناورانه را سبب خواهد شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رویداد نمایشگاهی تخصصی صنعت نفت استان خوزستان را بزرگترین رویداد صنعت نفت عنوان و تصریح کرد: شناسنامه صنعت نفت در استان خوزستان و استان های پیرامونی است و همین موضوع سبب شده تا صنایع مرتبط و شرکت های تخصصی کوچک و بزرگی گراگرد این صنعت مهم کشور در استان خوزستان و استان های همجوار پدید آیند. حضور فعالِ شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه این استان ها با دستاوردهای متنوع از یک سو و از سوی دیگر حضور کارشناسان و نخبگان صنعت نفت که به دلایل فعالیت حساس در عرصه تولید نفت فرصت حضور در دیگر نمایشگاه های کشوری را پیدا نمی کنند این رویداد را برجسته می نماید.

گلستان باغ همچنین به تلاش همه جانبه صنعت نفت در ایجاد سیاست های تسهیل گر و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش در کشور اشاره و اظهار داشت: بدون شک امسال با توجه به شعار و ماموریت سال، «دانش بنیان، تولید و اشتغال آفرینی» شاهد تحرک و اُمید آفرینی ویژه ای در فضای دانش بنیان و توسعه فناوری کشور بوده ایم ضمن آن که صنعت نفت تلاش همه جانبه ای در خصوص ایجاد سیاست های تسهیل گر و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش در کشور دارد.

به  گفته ی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نسل جدیدی از کارآفرینان در در حال ظهور هستند و حوزه فناوری در کشور و به خصوص در استان خوزستان و استان های همجوار به صورت عینی توسعه قابل توجهی پیدا کرده است.

گلستان باغ همچنین اظهار امیدواری کرد که حضور پُر رنگ و چند برابری دانش بنیان ها، شرکت های فناور داخلی و خارجی نویدبخش رویدادی پویا، فعال و پُربار در صنعت نفت کشور باشد.

وی در ادامه همچنین با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان فرصت رونمایی از نسل جدید کارآفرینان فناور کشور در فضای توسعه زیست بوم فناوری و صنعت نفت دانش بنیان است، افزود: در حوزه صنعت نفت میزان فرصت های اقتصادی، دانش‌بنیانی و نیاز بسیار بالا است و حجم بزرگی از بازار شرکت‌های داخلی را تشکیل می‌دهد. به رغم تمام تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان و وجود توانمندی‌های متعدد صنایع هم چنان نتوانسته‌اند از ظرفیت های موجود به طور کامل و ایده آل استفاده کنند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اصلی ترین راهبرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را بکارگیری کلیه ابزارهای حمایتی برای توسعه و حداکثرسازی جذب داشته ها در مقابل نیازهای حوزه صنعت نفت عنوان و خاطر نشان کرد: نمونه بارز این ابزارهای حمایتی، در کنار قراردادهای پژوهشی و توسعه فناوری، قراردادهای تولید بار اول است و دانش بنیان ها می‌توانند محصولات فناورانه خود را، بدون انجام بوروکراسی‌ها و برگزاری مناقصات، با حمایت و نظارت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ذیل قراردادهای بار اول عرضه نمایند. گلستان باغ گفت: یکی از مهم ترین برنامه های پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این دوره از نمایشگاه عرضه و تبیین ابزارهای حمایتی و نیز دعوت از شرکت های توانمند به برگزاری سمینارهای ارائه محصولات و توانمندی ها خواهد بود.

به گفته ی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، انعقاد چهار قرارداد پژوهشی با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان کشور و دو تفاهم نامه هم کاری نیز از اهم برنامه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طول برگزاری نمایشگاه می باشد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا