همزمان با افتتاح نمایشگاه «طره ی خط» از رضا زدوار، خوشنویس پیشکسوت خوزستانی تجلیل شد

مراسم نکوداشت خوشنویس پیشکسوت خوزستانی استاد رضا زدوار، عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران همزمان با افتتاح نمایشگاه خوشنویسی " طره ی خط" برگزار شد.

خوزستان – جام جم آنلاین : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همزمان با افتتاح نمایشگاه خوشنویسی ” طره ی خط” مراسم نکوداشت خوشنویس پیشکسوت خوزستانی استاد رضا زدوار، عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و رییس انجمن خوشنویسان کلان شهر اهواز ، با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس حوزه هنری استان ، رییس کمیسیون فرهنگی شورای کلان شهر اهواز و جمع کثیری از روسای انجمن های خوشنویسان خوزستان و اصحاب رسانه و سایر علاقه مندان به هنر خوشنویسی برگزار شد.
در آغاز این مراسم باشکوه سید امین سپهریان ضمن گرامیداشت هفته خوشنویسی و اهمیت این هنر در تعالیم اسلامی به خاطرات دوران دانش آموزی و افتخار شاگردی در محضر استاد رضا زدوار در زادگاه خود اشاره کردندو افزودند: استاد رضا زدوار در این دوران علاوه بر خوشنویسی، در حیطه هنرهای نمایشی نیز نقش بسزایی در پیشرفت علاقمندان این خطه داشته است.
وی در ادامه برپایی نکوداشت برای هنرمندان استان را وظیفه ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود و اضافه کرد: تجلیل از هنرمندان بزرگ رشته های مختلف خوزستان در دستور کار ماست و با برنامه ای منسجم این مهم ادامه خواهد یافت.
پس از ایشان وحید کیانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز به ایراد سخن پرداخت و استاد زدوار را هنرمندی خلاق در عرصه خوشنویسی دانست که توانسته علاوه براشاعه هنر قدسی خوشنویسی و خلاقیت های بی بدیل خصوصا در قالب بی انتهای سیاه مشق، با هنرمندی خود پرچم خوزستان را بر قله های ایران اسلامی برافراشته کنند.
در بخش دیگر این تجلیل، زارع زاده از اعضای شورای کلانشهر اهواز به اهمیت شناخت هر چه بیشتر هنرمندان و تقدیر از زحمات آنها اشاره کرد و آمادگی شورای شهر اهواز برای حمایت از تلاشهای هنرمندان خوزستانی را اعلام نمودند.
وی استاد زدوار را از هنرمندانی که همواره اخلاق مدار و در خدمت جامعه هنری بوده است ، معرفی نمود و یکی از شاخصه های وی را صبوری دانست. در بخش پایانی این مراسم باشکوه ، استاد رضا زدوار به خاطرات اوان نوجوانی و آغاز این هنر شریف در شهر تاریخی ایذه اشاره کرد و شاخصه مهم موفقیت های خود را تلاش و سخت کوشی عنوان نمود.
زدوار در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت هنری و سینمایی این اداره کل برای برگزاری این مراسم و اهمیتی که به هنر استان و بطور ویژه برای هنر خوشنویسی قائل بوده اند تشکر نمود. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سال ها خدمات خالصانه استاد رضا زدوار ، تجلیل بعمل آمده و سپس از نمایشگاه انفرادی ایشان بازدید شد.
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا