مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد؛ اختصاص مشوق های بی سابقه به تمامی مشترکین در صورت مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به افزایش دمای هوا و لزوم مشارکت گسترده مشترکان در اعمال مدیریت مصرف به منظور پایداری شبکه برق گفت: در صورت همکاری در رعایت الگوی مصرف، تمامی مشترکین در بخش های مختلف از مشوق های قابل توجه و بی سابقه بهره مند خواهند شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ، دکتر علی خدری مدیرعامل این شرکت، گرمای روز افزون و همچنین پیش بینی سازمان هوا شناسی مبنی بر روند صعودی دمای هوا را نشانی از افزایش مصرف برق طی روزهای پیش رو عنوان کرد و با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، توجه به راهکارهای مدیریت مصرف را ضروری دانست و گفت: در هفته جاری استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر خواهد شد که همین امر مصرف برق را افزایش خواهد داد، اما اگر در زمان اوج بار یعنی در ساعات (۱۱ الی ۱۶) و (۲۰ الی ۲۳)  هر کدام از مشترکین با ما همراهی کنند و از استفاده وسایل پرمصرف یا به کار بردن همزمان چند وسیله پر مصرف خودداری نمایند، مصرف مدیریت می شود.

خدری با اشاره به مشترکانی که در رعایت الگوی مصرف با این شرکت همکاری می کنند، تاکید کرد: مشوق های قابل توجهی برای آن دسته از مشترکانی که مصرف خود را کاهش می دهند، در نظر گرفته شده است. به این صورت که اگر مشترک خانگی در دوره گرم سال گذشته بالاتر از الگو برق مصرف کرده اما امسال مصرف خود را به زیر الگو برساند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، ۵۰۰ تومان‌ مشوق همکاری به وی تخصیص داده می شود.

این مقام صنعت برق خوزستان اضافه کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، ادارات نیز مکلف شده‌اند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت‌های غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند که این برنامه صرفه‌جویی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، بنابراین پایش آنها به طور دقیق انجام می شود و گزارش‌های آن به‌طور مداوم به استانداری و وزارت متبوعشان ارائه خواهد شد.
خدری همچنین با اشاره به مشترکان کشاورزی در سطح استان، ضمن بیان این که بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی این استان در ۱۹ ساعت روز رایگان می شود، گفت:
با هدف مدیریت پیک مصرف برق، دارندگان چاه‌های کشاورزی اگر در پنج ساعت اوج مصرف (۱۱ الی ۱۶ ) امسال موتورهای چاه خود را خاموش کنند، در مابقی ساعت‌ها از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.
وی به محدودیت مصرف برق صنایع و برگزاری نشست با صنعتگران استان در همین خصوص نیز اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که با شرکت شهرکهای صنعتی منعقد شده، صنعتگرانی که با این شرکت همکاری دارند، در روزهای غیر پیک بار، از طرح های تشویقی بسیار خوبی بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان تصریح کرد: استمرار برق خانگی در اولویت شرکت توزیع برق قرار دارد، و   انتظار داریم مشترکان با رعایت الگوی مصرف به پایداری شبکه برق کمک کنند.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا