رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز خبر داد؛ سامانه پنجره واحد مجوزها در حوزه خدمات مبتنی بر ملک برای شهروندان راه اندازی می شود

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها گفت: این سامانه در راستای الکترونیکی کردن درخواست مردم در حوزه های مختلف همچون صدور پروانه، وام، تغییر کاربری، تعمیرات اساسی و به طور کلی خدمات مبتنی بر ملک در این کمیسیون تایید و به صحن علنی شورا ارجاع شد.

بصیرت نو خوزستان :به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، حمید دغاغله با اشاره به لایحه طرح سامانه پنجره واحد مجوز ها، اظهار کرد: بررسی دستورالعمل جدید پنجره واحد اخذ مجوز برای الکترونیکی کردن کارهای مردم در شهرداری با هدف شفاف سازی دستور کار مهمی است که در کمیسیون عمران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این سامانه انواع درخواست ها بررسی شده و دیگر نیازی نیست مردم برای انجام امورات خود به شهرداری مراجعه نمایند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری گفت: انجام اقداماتی همچون صدور پروانه، وام، تعمیرات اساسی، تغییر کاربری و… در شهرداری با وجود این سامانه نیاز به مراجعه ندارد؛ در واقع ۶٠ تا ۸٠ درصد از رفت و آمد شهروندان به شهرداری بر این اساس کمتر خواهد شد.

دغاغله ادامه داد: به واسطه راه اندازی سامانه پنجره واحد مجوزها، جلوگیری از فساد میسرتر بوده و شفاف سازی در امور تا حد زیادی نیز صورت میگیرد.

گفتنی است لایحه دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها ( برون سپاری و شهروند سپاری خدمات مبتنی بر ملک) در دستور کار سی امین جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی بود که روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ در صحن شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد که با تایید اعضا جهت تصویب به صحن علنی شورا ارجاع شد.