رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان: دانشگاه های فرهنگیان ماموریت گرا هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: دانشگاه های فرهنگیان در کشور ماموریت گرا هستند به طوری که دانشجویانی که وارد این دانشگاه می‌شود در نهایت به عنوان معلم فارق التحصیل می شوند.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، مسعود صالحی شبلیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر دوشنبه 28 فروردین ماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه های فرهنگیان در کشور ماموریت گرا هستند اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۱ با تغییر مراکز تربیت معلم ایجاد شد که ماموریت آن تربیت معلم است و دانشجویانی که وارد این دانشگاه می‌شود در نهایت به عنوان معلم فارق التحصیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه 12 مرکز دانشگاه فرهنگیان در خوزستان وجود دارد افزود: دانشگاه های شهرهای اهواز، دزفول، بهبهان و اندیمشک  کد دار  و مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند،همچنین شهرهای ایذه، مسجدسلیمان، شادگان، سوسنگرد و آبادان دارای مرکز مهارت آموز می باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان در خصوص دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند گفت:  دانشجویان پیوسته که پس از ۴ سال تحصیل در آموزش و پرورش شاغل می شوند، دانشجویان ناپیوسته کاردانی به کارشناسی و مهارت آموزانی که از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در دوره های سه و شش ماهه مهارت های معلمی را فرا می‌گیرند دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند.

به گفته وی؛ دانشگاه فرهنگیان به حمایت و همراهی مسئولین نیاز دارد زیرا عدم وجود فضای فیزیکی ،خوابگاهی و رفاهی متناسب با تعداد دانشجویان سبب خارج شدن آنها از استان می شود.

صالحی اضافه کرد:علاوه بر آن نیروها و کادر اداری ما نیز به شدت محدود است با این حال با تلاش های صورت گرفته به زودی ۶۰۰ نیروی جدید استخدام و یک هزار دکتر معلم در سطح کشور به دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: طی چند ماهه گذشته برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان کمیته اولویت بندی تشکیل شد و با بررسی مشکلات، اولویت های هزینه ای تعیین و در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان در خصوص برخی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه اظهار کرد: طرح مربیان فرهنگی با همکاری حوزه علمیه به عنوان فوق برنامه در نظر گرفته شد و انجام میشود .همچنین سامانه ای تحت عنوان سامانه شکایات برای رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان اداری راه اندازی شد

صالحی با بیان اینکه در راستای توسعه و افزایش سطح علمی دانشگاه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تصریح کرد: شرط تدریس در دانشگاه ،دارا بودن مدرک دکتری است و همچنین تاکنون چندین همایش علمی داخلی و بین المللی برای شناسایی راه های افزایش سطح علمی دانشجویان برگزار شده است ؛ علاوه بر آن برای افزایش سطح علمی محتوای آموزشی همواره در تلاش هستیم سرفصل ها به طور متناوب بروز شود در عین حال گروه‌های آموزشی محتوا را بررسی و در صورت نیاز تغییرات لازم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حال تلاش برای رفع مشکل کمبود معلم هستیم و هدف بزرگ ما در استان خوزستان احداث دانشگاه جامع فرهنگیان است که در این راستا نیاز به همکاری و همراهی مسئولین سطح استان داریم.

به گفته وی؛ در دانشگاه فرهنگیان جمعا ۷ هزار و ۷۸۴ دانشجو مشغول تحصیل هستند که در پایان سال تحصیلی ۳ هزار و ۳۵۰ نفر از آنها فارغ التحصیل خواهند شد.

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا