چهاردهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی شهرداری اهواز برگزارشد

چهاردهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی با موضوع ارائه طرح تفکیک پسماند از مبدا، گزارش وضعیت و اقدمات مورد نیاز به جهت بهبود آرامستان باغ فردوس، ارائه گزارش پیشرفت طرح سامانه سیگما به تفکیک پروژه های مرتبط و ارائه داشبوردهای مدیریتی در حوزه برنامه ریزی و حوزه مالی و اقتصادی برگزار شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، این جلسه به ریاست رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز و با حضور سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی، عادل شیشه گری عضو شورای اسلامی و معاونین شهردار در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

شهردار کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه اصل موضوع تفکیک از مبدا پسماند یکی از خواسته های شهروندان است، اظهارکرد: شهر اهواز در تفکیک از مبدا پسماند و موضوعات زیست محیطی دچار مشکلاتی است و باید پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

رضا امینی با بیان مطالبی در مورد پدیده زباله گردی در شهر افزود: فاصله طبقاتی در شهر اهواز از حیث اجتماعی قابل توجه است و از این نظر با بقیه شهرها تفاوت های ویژه ای دارد؛ ظرفیت ها و رفتارها فوق العاده ویژه است و نیاز به شناخت وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه تنظیم مناسبات و نقش آفرینی افراد در هر موقعیت در اجرای این طرح به شدت مورد نیاز است، بیان کرد: این طرح محکوم به پیروزی است و باید از ظرفیت های ویژه شهر برای موفقیت در طرح استفاده شود. همچنین در شهرداری در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به پیشبرد طرح کمک شود و بخش های مختلف حاکمیتی و ادارات در اجرای این طرح مشارکت کنند.

محمود ثابت قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این جلسه عنوان کرد: طرح جامع پسماند در شهر اهواز توسط این سازمان تدوین شده است که شامل بخش های مختلفی از جمله اجرای طرح هوشمند تفکیک از مبدا پسماند خشک، ساماندهی خرید و فروش اقلام ضایعاتی، اجرای طرح های تشویقی و حمایتی برای ذینفعان، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم و … می باشد و اجرای تفکیک از مبدا پسماند خشک با استفاده از اپلیکیشن یکی از مواردی است که به طور جدی پیگیر می باشیم و طرح آن توسط شرکت دانش بنیان بهروب آماده شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهروب نیز در این جلسه توضیحاتی در مورد ساختار، فرآیند کار و ویژگی های سامانه اجرای طرح هوشمند جمع آوری پسماند خشک و خدمات و ویژگی های این سامانه ارائه کرد.

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به اینکه مسئله تعرفه در این طرح مشخص و تصویب شده است، تصریح کرد: دعوت از شهروندان، میزان انگیزه شهروندان و برنامه ریزی برای زباله گردها دراین طرح بررسی شود.

علی شمسی مدیرکل حوزه شهردار با طرح این سوال که برای زباله گردها و اشخاصی که در این زمینه به عنوان شغل مشغول هستند چه برنامه ریزی شده است؟ در خصوص تحقیق دراین موضوع بحث کرد.

مدیرعامل شرکت بهروب در این مورد اظهارکرد: برنامه هایی برای نظام مندی و کدبندی زباله گردها در نظر گرفته شده است و در این طرح از آنان استفاده خواهیم کرد.

عادل شیشه گری عضو شورای اسلامی شهر اهواز از اجرای این طرح حمایت و اظهارکرد: کار فرهنگی مهمترین بخش این حرکت است و باید جذابیتها و تعامل با شهروندان بالا باشد تا شهروندان از این طرح حمایت کنند.

میثم ایل اسکندری رئیس سازمان آرامستانها نیز اظهارکرد: در مورد وضعیت قطعات، غسالخانه، مشکلات، وضعیت کنونی فضای سبز، روشنایی و جاده  آرامستان باغ فردوس توضیحاتی ارائه و پیشنهاداتی جهت بهبود شرایط آرامستان باغ فردوس مطرح کرد.

محمودی رئیس شورای اسلامی شهر در مورد آرامستان باغ فردوس بر اراده مسئولین استانی تاکید و اظهارکرد: مسئولین استانی اداره راه و ترابری، سازمان برق، شرکت نفت و شهرداری دراین مورد جلسه ای ترتیب دهند و مشارکت داشته باشند.ضمن اینکه شهروندان باید از نظر فرهنگی در این زمینه آماده شوند.

سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز نیز در این جلسه در مورد سامانه یکپارچه گردش اطلاعات و مدیریت عملیات و پروژه های شهرداری اهواز ( سیگما) و گزارش وضعیت پروژه ها توضیحاتی مطرح و اظهارکرد: طرح سامانه سیگما متشکل از 6 پروژه می باشد و با اجرای این پروژه ها طرح قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه بحث بودجه سال 1402 یکی از پروژه های ذیل این طرح می باشد که باید در سامانه ثبت شود و فضای اجرا برای سال آینده داشته باشد.

وی در ادامه هدف از برگزاری جلسه در خصوص این موضوع را ثبت مستقیم پیشنهادات مدیریتی شهرداری اهواز بیان کرد.

محمد جواد جعفری مدیرکل برنامه ریزی و بودجه دراین جلسه گزارش طرح سیگما، پیشرفت مدیریت پروژه و وضعیت GIS را برای حاضرین ارائه کرد.

علی گل پور مدیر پروژه استقرار نظام جامع مدیریت اطلاعات و رصد خانه شهری در پایان داشبوردهای مدیریتی درحوزه برنامه ریزی و مالی و اقتصادی را ارائه کرد و از ویژگی های داشبورد مدیریتی، نمایش اطلاعات مهم و ضروری کسب ‌وکار به‌ صورت تصویری و گرافیکی به ذینفعان، ایجاد داشبورد ها براساس یک شاخص کلیدی معنادار و هدف‌دار، پاسخ به سوال های مهم و حیاتی در زمینه‌ های مدیریت شهری ، هماهنگ کردن فعالیت‌های مربوطه و افزایش بهره وری و سودآوری را نام برد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا