معاون وزیر نفت خبر داد: ۳ هزار میلیارد تومان با شرکت های دانش بنیان قرارداد بسته شد

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: وزارت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۵ میلیون دلار با شرکت های فناوری و دانش بنیان برای ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی سازی آنها قرارداد بسته و امضا شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، علیرضا زیدی فرد صبح امروز دوشنبه هفدهم بهمن ماه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در تالار اجتماعات نفت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که از غرفه وزرات نفت در حسینیه امام خمینی داشتند بر چند مورد تأکید ویژه داشتند که جمع آوری گازهای همراه نفت و بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان بود.

وی با اشاره به پیگیری چندین ساله مقام معظم رهبری برای عملی شدن جمع آوری گازهای همراه نفت افزود: وزیر نفت نیز به مقام معظم رهبری اطمینان دادند که تمام تلاش خود را برای پیاده سازی فرمایش ایشان انجام می دهند.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری تصریح کرد: بحث ال ان جی ها یک بحث جدی و سابقه دار در وزارت نفت است و سالهاست که آن را پیگیری می کنیم اما هنوز به نقطه مطلوب و مشخصی نرسیده است اما امیدواریم بتوانیم صاحب ال آن جی و فناوری آن شویم.

زیدی فرد با اشاره به آمارهای مطرح شده در سخنرانی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان یادآور شد: آماری که بیان شد نشان داد که نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت گسترش و توسعه کمی و کیفی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم و وزارت نفت در این دولت صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج است و کارگروه آن نیز در وزارت نفت فعال است و آمادگی کامل داریم که در صادرات خدمات فنی و مهندسی در بهترین حالت و با بالاترین کیفیت را برای همسایه ها داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به تاثیر ورود شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی سازی آنها گفت: تاکنون ۳ هزار و صد میلیارد تومان با این شرکت ها قرارداد بسته و امضا کرده ایم که معادل ۹۵ میلیون دلار است.

زیدی فرد با اشاره به عقد تفاهم نامه و قرارداد وزارت نفت با وزارت دفاع از طریق شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در زمینه صنعت نفت و ساخت تجهیزات نفتی یادآور شد: مقام معظم رهبری پیگیر امضای تفاهم نامه و قرارداد با وزارت دفاع و مجموعه های صنعتی نظامی هستند.

وی بیان کرد: همچنین خرید ۲۰۰ قلم کالای نفتی در بحث تجهیزات صنعت نفت از خارج کشور که مشابه داخلی دارند ممنوع شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور ۲۷۰ شرکت از ۱۶ استان کشور از ۱۷ تا ۲۰ بهمن در مجتمع نمایشگاه های بین المللی اهواز واقع در کیانپارس از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر برقرار است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا