مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در آیین رونمایی از فاز دوم پویش ملی غرق نشویم عنوان کرد : لزوم آموزش مخاطرات رودخانه و دریاچه به افراد در معرض غرق‌شدگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: افرادی که در معرض غرق‌شدگی هستند آموزش و اطلاع‌ کافی از مخاطرات رودخانه و دریاچه ندارند. غرق‌شدگی تنها مختص دریاچه‌های بزرگ مانند دریای خزر یا خلیج‌فارس نیست و رودخانه‌های کوچک نیز می‌توانند خطرناک باشند.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛وحید شعبانی در آیین رونمایی از فاز دوم پویش ملی “غرق نشویم” که امروز (۴ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال و عمدتاً در فصول گرم مواجهه مردم با مکان‌های تفریحی و بستر رودخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند و برخی از مردم به صورت حرفه‌ای برای شنا به این مناطق مراجعه می‌کنند. روز گذشته روز جهانی پیشگیری از غرق‌شدگی بود که توسط WHO نام‌گذاری شده است این نشان می‌دهد که پدیده غرق‌شدگی  همیشه وجود داشته اما در سال‌های گذشته در کشور ما موارد آن رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: چند سالی است که دست‌اندرکاران مرتبط با این موضوع به فکر راهکارهایی بوده‌اند تا بتوانند غرق‌شدگی را کنترل کنند. به این منظور دستگاه‌های متولی همگی باید دست به دست هم دهند و تلاش کنند موارد غرق‌شدگی را کاهش دهند.  زیرا تلفات ناشی از این فاجعه در سال‌های گذشته ادامه‌دار بوده و متأسفانه هر سال آمار غرق‌شدگان بیشتر می‌شود. در سال ۱۴۰۰ آمار غرق‌شدگی بیش از یک هزار نفر بود که عدد بسیار بالایی است و نشان می‌دهد که جای کار بسیاری وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: قاعدتاً فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آب‌های روان موضوعی نیست که با یکی دو کار به سرانجام برسد اما باید در راه آموزش عمومی مردم و کسانی که برای تفریح به این مناطق مراجعه می‌کنند تلاش کنیم تا با مشکل غرق‌شدگی مواجه نشوند. به این منظور در گذشته کارهای بسیار خوبی انجام شده است و امروز نیز فاز دوم پویش ملی “غرق نشویم” رسماً آغاز شد.

شعبانی با بیان اینکه این پویش آغاز راهی برای برنامه‌های بعدی است، گفت: برای فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی باید از ابزارهای مختلف استفاده کنیم. استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ها، هنر، تولیدات محتوایی و … می‌تواند مؤثر باشد. همه می‌دانیم که کار در این بازه با چالش‌هایی مواجه است؛ متأسفانه افرادی که در معرض غرق‌شدگی هستند آموزش و اطلاع‌ کافی از مخاطرات رودخانه و دریاچه ندارند. غرق‌شدگی تنها مختص دریاچه‌های بزرگ مانند دریای خزر یا خلیج‌فارس نیست و رودخانه‌های کوچک نیز می‌توانند خطرناک باشند.

در پایان جلسه از پوستر فاز دوم پویش ملی “غرق نشویم” با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر هشت استان به صورت ویدئوکنفرانس رونمایی شد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا