کنگره ملی 24 هزار شهید خوزستان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری کنگره ملی 24 هزار شهید خوزستان در سال 1402 خبر داد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر فراخوان دومین کنگره ملی شهدای خوزستان که روز دوشنبه 3 مرداد ماه در سالن جلسات این اداره برگزار شد،  گفت : دومین کنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان ابتدای سال 1402 برگزار می شود که کمیته تالیف ،تدوین و نشر کنگره در اختیار این اداره کل قرار گرفته است و افتخاری برای مجموعه است که با نام و یاد شهدا متبرک می شود .

کلاه کج تصریح کرد : خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است و هیچ استانی این ظرفیت را در دل خود ندارد. خیلی از یادواره ها، جشنواره ها و کنگره ها برگزار می شوند و تنها چیزی که باقی می ماند، در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان به آن ها استناد خواهند کرد همین مکتوباتی است که از شهدا باقی خواهد ماند .

این مقام مسئول اظهار داشت : دفاع مقدس، جهاد، شهادت در حوزه شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان ، خانواده شهدا، شهدای امنیت، شهدای مرزبان، شهدای مبارزه با مواد مخدر، جهادگران و شهدای مدافع حریم وطن، شهدای سلامت، شهدای محور مقاومت از جمله محورهای این کنگره می باشد .

وی افزود : شعر، ترانه، سرود ( به صورت متن) ، خاطره و داستان در حوزه کودک و نوجوان، طرح های علمی و پژوهشی ، فیلم نامه، نمایشنامه، خاطرات خودنوشت، زندگی نامه، آثار ترجمه شده، تاریخ شفاهی از جمله حوزه هایی است که این کمیته آمادگی دارد آن ها را به چاپ برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در سال 1402 اتفاقات خوبی به برکت نام و یاد شهدا رقم خواهد خورد گفت : نباید فرمایش بنیان گذار انقلاب اسلامی که می فرمایند انقلاب اسلامی هرچه دارد از برکت خون شهیدان است را فراموش کنیم . این را هم بدانید هر مدیری در هر جایگاهی که قرار دارد باید دین خودش را به شهدا ادا کند و سهمی که برای مجموعه اش وجود دارد در حوزه شهدا انجام دهد.

حجت الاسلام کلاه کج عنوان کرد : دیده ایم سردار بزرگ دلها شهید سلیمانی امروز پرچمدار و رهبر شهدای جهان اسلام است ما هم به برکت خون این شهید عزیز ،در خطه ی دروازه ورود تشییع نقش آفرینی های سردار آسمانی را در بحران های خوزستان اعم از سیل، زلزله و دفاع مقدس به رشته تحریر در می آوریم.

وی افزود : امیدوارم هر قلم، حرکت ، تاثیر و نوشته ای که در حوزه شهدا منتشر میشود برکت زندگی همه شود . شهدا همه ما و زندگی ما را بیمه می کنند و اگر امروز کشور ما در برابر آسیب های دشمنان اسلام مصون است تمام آن به برکت خون شهدا است .

سرهنگ محسن خدری مسئول حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : حدود دو سال است مقدمات کنگره را برنامه ریزی کرده ایم ولی به جهت محدودیت های بیماری کرونا در روند کار خلا بوجود آمد .

سرهنگ خدری عنوان کرد : با تدبیر سردار فرماندهی سپاه استان خوزستان و جدول زمانبندی سازمان بسیج مستضعفین کشور ، دومین کنگره ملی شهدای استان خوزستان در سال 1402 برگزار خواهد شد .

وی افزود : کمیته تالیف، تدوین و نشر یکی از کمیته های مهم و اثر گذار است که می تواند نقش بسزایی در موثر و ماندگار کردن اثار کنگره داشته باشد و تا سالها برای جوانان و نوجوانان ما فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج و نشر دهد .

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : کمیته تالیف ، تدوین و نشر کنگره با توجه به شرح وظایفی که برای آن تعیین شده است می تواند با ابتکارات اهل قلم و اهل ایده پویایی، نگاه جدید ، شادابی و اثرگذاری مطلوبی را به جامعه انتقال دهد.

سرهنگ خدری خاطرنشان کرد : مکانی که قبلا تحت عنوان بهشت هویزه در دوران دفاع مقدس محل فعالیت زنان ما در پشتیبانی از رزمندگان بود با تدبیر فرمانده سپاه استان به دبیرخانه و ستاد کنگره ملی شهدای استان خوزستان و مرکز حفظ آثار سپاه و بسیج که سنخیت بسیار خوبی بعنوان یک گنجینه دفاع مقدس دارد تبدیل شد .

در پایان از پوستر فراخوان دومین کنگره ملی شهدای خوزستان رونمایی شد .

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا