همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار شد؛ نشست تبیین شاخص های عفاف و حجاب در شرکت نفت و گاز اروندان

بصیرت نو خوزستان ، به گزارش  روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛  مناسبت سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب، اولین نشست فرهنگی تبیین شاخص های عفاف و حجاب در شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

در این نشست که با حضور بانوان شاغل شرکت نفت و گاز اروندان و آقایان هاشمی نژاد سرپرست مدیریت منابع انسانی، نصیری رئیس روابط عمومی و حجت الاسلام عقیلی از ائمه جماعت این شرکت برگزار شد، خانم ریحانی مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان با تشریح واقعه مسجد گوهرشاد در سال 1314، به بررسی ابعاد و تاثیرات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخته و بیان داشت: حجاب در فرهنگ غنی ایران باستان وجود داشته و همان گونه که چادر یک نشان فرهنگی و دینی بزرگ است خیلی از انواع دیگر پوشش ها نیز، شعار و نماد های فرهنگ های ناپسند دیگر هستند که نباید این مهم مورد غفلت واقع شود.

وی در ادامه با تفسیر آیات و روایات به تبیین شاخص های عفاف و حجاب در فرهنگ ایرانی اسلامی پرداختند.

در پایان این نشست با اهدا بسته های فرهنگی عفاف و حجاب از بانوان حاضر تکریم به عمل آمد.

گفتنی است شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت نفت و گاز اروندان از تاریخ 31 خرداد سال جاری تشکیل و با برنامه ریزی طرح های مختلف فرهنگی و ترویجی به دنبال اعتلای شعائر  تببین معارف اسلامی بوده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا