شهردار آبادان» رئیس هیات ورزش های همگانی شد

با پیشنهاد «علی رضایی شکیب» رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان، «یاسین کاوه پور» شهردار این شهر طی حکمی به عنوان رئیس هيات ورزش های همگانی شهرستان آبادان منصوب و معارفه شد.

به گزارش بصیرت نو خوزستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، روز (یکشنبه ۵ شهریورماه) طی آئینی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان، رئیس هیات ورزش های همگانی منطقه آزاد اروند و معاونین شهردار آبادان، طی حکمی «یاسین کاوه پور» به عنوان رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان آبادان منصوب و معارفه شد.

 

«یاسین کاوه پور» در این آئین گفت: ورزش و شور و نشاط جامعه مسئله بسیار مهمی است و در حوزه های برنامه ریزی شهری و شهرسازی یکی از نکات خیلی مهم برای شهرهایی که زیست پذیر و مناسب زندگی انسان ها هستند ورزش همگانی است.

 

شهردار آبادان، صنعتی شدن جهان و شهرها را عاملی برای مقفول ماندن فعالیت های ورزشی دانست و افزود: در بحث ورزش حرفه‌ای مخاطبان خاص وجود دارد یک جاهایی مثل آبادان که بحث ورزش به فوتبال معطوف می شود، علاقه مندان زیادی را برای تماشای یک مسابقه به ورزشگاه می کشاند چراکه یکسری زیرساخت ها برای آن فراهم شده است و این موضوع برای همه جامعه، همه مردم، اقشار مختلف و برای سنین مختلف نیست.

 

وی تصریح کرد: برای توسعه شهری و داشتن یک شهر پویا و جامعه سالم و پر شور و نشاط باید ورزش های همگانی را در سطح شهر توسعه بدهیم.

 

کاوه پور افزود: با همفکری اعضای شورای اسلامی شهر آبادان، برای بحث ورزش برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

شهردار آبادان به فعالیت های این شهرداری در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و ابراز داشت: مدرسه فوتبال شهرداری آبادان چندی پیش راه اندازی شد ضمن اینکه زمین این مجموعه را احیا کردیم.

 

وی بیان کرد: همچنین در بحث احیای زمین های چمن مصنوعی شهر، این کار را با مشارکت منطقه آزاد در دستور کار قرار دادیم اما این هدف اصلی ما نبوده و نیست چراکه برنامه هایمان را به گونه ای هدف گذاری کردیم تا بتوانیم در حوزه های مختلف ورزشی فعالیت کرده و مشارکت مردم را در این زمینه جلب کنیم.

 

کاوه پور با بیان اینکه پارک ها محلی برای ورزش های همگانی است، اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار در مجموعه شهرداری آبادان با توجه به وضعیت پارک های سطح شهر اولویت را پاکسازی، احیا و روشنایی قرار دادیم و اکنون نیز روشنایی و بهسازی حدود بیش از ۹۰ درصد پارک ها انجام شده است.

 

شهردار آبادان گفت: در نظر داریم با توجه به شرایط آب و هوایی برنامه های ورزشی از قبیل دو همگانی و پیاده روی خانوادگی در مناسبت های مختلف را اجرا کنیم.

 

وی بر ضرورت استمرار فعالیت هیات ورزش های همگانی تاکید کرد و بیان داشت: فضاهایی را در این راستا آماده سازی خواهیم کرد تا شهروندان عزیز بتوانند در زمینه ورزش همگانی از ظرفیت های همانند پیاده روی، پیست دوچرخه سواری و … استفاده کنند و بهره کافی را ببرند.

 

کاوه پور همچنین از احداث وسایل تندرستی در پارک های سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: در حال پیگیری برای تکمیل پیست دوچرخه سواری هستیم، با این اقدام فضاهای خوبی در سطح شهر آبادان و پارک ها شاهد خواهیم بود.

 

شهردار آبادان وجود دو رودخانه ملی و بین المللی بهمنشیر و اروندرود را از ظرفیت های بسیار خوب و بلقوه در حوزه گردشگری و ورزش های آبی دانست و گفت: این دو رودخانه بستر بسیار مناسبی دارند که ما می توانیم از این فضاها استفاده کنیم و یک کار خیلی خوبی را برای جوانان انجام دهیم.

 

وی به احداث پارک ورزشی در حاشیه ساحل بهمنشیر توسط اداره ورزش و جوانان آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم هر چه زودتر این پارک به بهره برداری برسد چراکه این اقدامات زیرساختی موجب فراهم سازی بسترهای سلامت و نشاط شهروندان خواهد شد.

 

کاوه پور بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان برای حوزه ورزش برنامه ریزی کرده اند و امیدواریم با هم افزایی و مشارکت، امکانات مناسبت تری را به شهروندان ارائه دهیم.

 

شهردار آبادان تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم در این فاصله‌ای که توفیق خدمتگزاری به مردم نجیب و شریف آبادان را بر عهده داریم منشأ اثر، خیر و برکت باشیم و اقدامات خوب و ماندگاری را از خودمان بر جای بگذاریم.

 

وی بر ضرورت هدف گذاری و سیاست گذاری برای فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز حوزه ورزش تاکید کرد و بیان داشت: ما باید ابتدا بتوانیم بسترهای مورد نیاز را فراهم کنیم چراکه در این صورت باعث رشد، پرورش و توسعه خواهیم شد.

 

کاوه پور ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و انسجامی که میان مسئولان وجود دارد به عنوان شهرداری برای کمک به حوزه ورزش آمادگی کامل را داریم و در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم.

 

شهردار آبادان، مردم این شهر را بسیار با فرهنگ خواند و عنوان کرد: وقتی ما توانستیم زیرساخت ها و چارچوب را ایجاد کنیم، مردم نیز به جریان ها شکل و نظم می دهند.

 

کاوه پور با بیان اینکه شهرداری آبادان برای فعالیت در حوزه ورزش های همگانی آمادگی کامل دارد، اضافه کرد: این حوزه نیازمند امکانات اولیه است ضمن اینکه نسبت به ورزش های دیگر هم هزینه کمتری دارد و هم اثرش بر جامعه بسیار بیشتر است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا