آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر و افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان با حضور سرپرست معاونت امور هنری،سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مسئولین ، علاقه مندان به موسیقی و اصحاب رسانه در سینما هلال اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو‌ خوزستان، سرپرست معاونت امور هنری،سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم اظهار کرد : شانزدهمین جشنواره موسیقی استان با همکاری انجمن موسیقی خوزستان از ۲۴ لغایت ۲۷ خرداد ماه برگزار می شود.

مرتضی جمشیدی عنوان کرد: هدف از برگزاری جشنواره موسیقی ، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان می باشد و این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی استان می باشد.

وی افزود : این جشنواره ها است که چهره ها و هنرمندان گمنام را شناسایی ،در سطح استان و ملی معرفی می کند بنابراین باید از موسیقی های نواحی،مقامی و سنتی حمایت کرده و نسل جوان را در این موسیقی پرورش دهیم.

سرپرست معاونت امور هنری،سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این دوره از جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی در چهار گروه سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۱۸ سال، ۱۹ تا ۲۳ سال و ۲۴ تا ۲۹ سال برگزار می شود.

مرتضی جمشیدی با اشاره به اینکه تنوع رشته ها و سازها در این جشنواره خوب و گسترده می باشد خاطرنشان کرد : آثار رسیده به این جشنواره در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک، در رشته‌های آواز سنتی و محلی، عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه،سنتور،فلوت و پیانو با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود : در پایان به نفرات برگزیده لوح تقدیر،تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا می گردد.

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا