فقدان حاج محسن شفیعی باورپذیر نیست

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نبودن حاج اقا شفیعی برایمان عادی نشده و هنوز باور پذیر نیست و وجود ایشان تماما برای ما خاطره است.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست روایت آ سید محسن که شامگاه شنبه ۲۱ خرداد در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: هربار می‌خواهیم درباره حجت الاسلام والمسلمین محسن شفیعی صحبت کنیم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم زیرا هرکدام از ما تجربه شخصی با ایشان داریم و تجربه شخصی هنگامی که می خواهد به زبان و الفاظ دربیاید ، الفاظ توانایی بیان احساسات و تجربه های شخصی را ندارند.

حجت الاسلام والمسلیمن عادلی نژاد بیان کرد: یکی از الطاف خداوند به انسان مومن این است که یک رفیق خلیل در زندگی اش قرار می دهد تا از وجود آن بهره مند شود و وجود حاج اقا شفیعی مصداق این روایت است.

وی افزود: نبودن حاج اقا شفیعی برایمان عادی نشده و هنوز باور پذیر نیست و وجود ایشان تماما برای ما خاطره است.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ویژگی های ایشان گفت: سلوک اجتماعی از ویژگی های شاخص ایشان بود که تمایز بسیاری ایجاد کرده بود،در سلوک اجتماعی برای خود اصولی داشتند به طوری که در رفتارها و‌ موضع گیری های سیاسی و در رفتارهای اجتماعی بر مبنای اصول خودشان رفتار می کردند نه بر مبنای خوشایند دیگران.

عادلی نژاد عنوان کرد: گاهی در ایام انتخابات دوگانگی هایی بین بعضی کاندیدها پیش می امد و جوان هایی برای گفت و گو دور ایشان جمع می شدند که اسم بزرگان را می اوردند مثلا فلان شاخص نظرش فلان آقاست، حاج اقا در پاسخ از این تعبیر استفاده می کردند که من در سیاست مجتهدم و بر مجتهد تقلید حرام است.
وی افزود: حاج اقا شفیعی نکاتی را می گفتند و بعدها رهبر انقلاب در سخنرانی هایشان به آن اشاره می کردند و نشان از آن داشت که اگر اجتهادی بود در مکتب امام به دست آورده بود.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: انسان هایی که اصول وچهارچوبی بر رفتار خود دارند شاید اولین نقدی که بر آن ها وارد شود انعطاف ناپذیری باشد ، اماخوبی و تفاوت شخصیت حاج اقا شفیعی این بود که علاوه بر پایبندی بر اصول خودش ،انعطاف رفتاری نیز داشت بطوری که محکم بر اصل خودش پافشاری میکرد اما باعث ناراحتی دیگران نمیشد.

عادلی نژاد بیان کرد: ایشان ملاطفت و مهربانی اش را داشت و اگر اشخاصی از پافشاری ایشان بر اصول خود ناراحت می شدند برایشان جبران می‌ کرد.

وی افزود: پیام تسلیت رهبر انقلاب در مورد ایشان بسیار متفاوت بود بطوری که هم عملکرد ایشان در گذشته مورد تایید قرار گرفته شد و هم بر این مدل از سلوک طلبگی مهر تایید زدند .

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: تعبیر رهبر انقلاب از ایشان با عنوان امید آینده، علاوه بر خاص بودن پیام، به این معناست که سلوک و سبک حاج اقا شفیعی باید استمرار پیدا کند و این باعث افتخار است.انشالله بتوانیم به این سلوک و روش که منادی آن بود و باور داشت ،عمل کنیم.

این مقام مسئول گفت: فقدان حاج اقا شفیعی برای جامعه فرهنگی استان چه در دانشگاه و چه فضای فرهنگی شهر پرشدنی نیست و ایشان خدمات پنهان فراوانی انجام داد که جایی ثبت و ضبط نشد و قرار بر ارایه گزارش نیز نبود.

وی افزود: آنچه ایشان را از بقیه متمایز میکرد سلوک حاج اقا بود که‌سلوکی پیامبرانه بود.آنچه از انبیاء و ائمه نقل شده این بوده که با مردم زندگی می کردند و همین باعث شده بود مردم به انها ایمان بیاورند و حاج اقا نیز همینطور بود.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سخنرانی های ایشان اظهار داشت: وقتی به صحبت ها و سخنرانی های ایشان مراجعه میکنید متوجه می شوید که برای انتقال مطالب بجای بها دادن به کلمات و واژگان، با رفتار و عملکرد خود این کار را انجام می دادند.

عادلی نژاد گفت: موارد متعددی از کارهای دانشگاه را به هزینه خود انجام می دادند و اخرین مورد ده روز قبل از فوت ایشان بود، جوانی از دانشگاه شهید چمران اهواز به تازگی وارد تشکیلات شده بود با کش و قوس های پول گرفتن از دانشگاه آشنایی نداشت و به در بسته خورده بود با شور و اشتیاقی نزد حاج آقا آمد، ایشان کارت شخصی خود را برای انجام کارها در اختیارشان قرار داد.

وی در پایان افزود: حاج محسن شفیعی به همه محبت میکرد، گرم‌و صمیمی بود، در عینی که مسیولیت برعهده داشت ولی با اخلاق زندگی میکرد، اگر نمی توانست کاری انجام دهد با محبت می گفت نمی توانم بر همین اساس فکر میکنم رسالتی که دوستان طلبه و روحانی بعد از ایشان دارند این است که سلوک حاج اقا را که برخواسته از آمیزه های دینی است حفظ کنند .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا