شکستن انحصارها، ماهیت جشنواره فیلم مردمی عمار

سیدمحمد آل عمران عضو شورای اکران کنندگان جشنواره عمار استان خوزستان گفت : ماهیت جشنواره مردمی فیلم عمار شکستن انحصارها است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، محمدرضا آقاجری دبیر اکران های مردمی جشنواره عمار استان خوزستان در نشست خبری این جشنواره که شامگاه سه شنبه 21 دی ماه برگزار شد اظهار کرد : امروز افتتاحیه اکران های عمومی دوازدهمین جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان است که دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفتند افتتاحیه و نشست خبری در شهر شهید پرور امیدیه برگزار شود.

محمدرضا آقاجری بیان کرد : جشنواره عمار یک جشنواره فرهنگی – هنری است که در سطح کشور با نام حضرت عمار (ع) در حال برگزاری می باشد و دلیل آن هم این است که بعد از فتنه سال 88 و مسائلی که کشور گریبان گیر آن شد افرادی دغدغه مند در کشور به دلیل اینکه متوجه شدند در این عرصه کمتر کار میشود این جشنواره را بنا نهادند که امسال دوازدهمین دوره آن در حال برگزاری است .

وی افزود : حضرت عمار (ع) از صحابه امام علی (ع) بودند که در جنگ صفین به شهادت رسیدند و دلیل نام گذاری جشنواره با نام عمار بخاطر خطبه های مقام معظم رهبری بعد از فتنه 88 بودند که خطبه ای خواندند و در آن به سخن حضرت علی (ع) اشاره داشتند که أین عمار (عمار کجاست)؟

دبیر اکران های مردمی جشنواره عمار استان خوزستان تصریح کرد : اگر در تاریخ اسلام نگاه کنیم حضرت علی (ع) در 5 سال که حکومت داشتند و جنگ هایی که اتفاق افتاد دو نماد داشتند یکی نماد شجاعت و غیرت که شهید مالک اشتر سپهسالار سپاه بود و دیگری بصیرت افزایی و آگاهی بخشی روی فتنه هایی بود که حتی در سپاه ایشان هم وجود داشتو این وظیفه را حضرت عمار (ع) برعهده داشت.

محمدرضا آقاجری عنوان کرد : در این سالها در انقلاب خودمان و در زمان رهبر عزیزمان نیز بعضی یاران ایشان در این زمینه هستند که نماد غیرت و شجاعت شهید حاج قاسم سلیمانی بودند و نماد بصیرت و آگاهی بخشی حضرت آیت الله مصباح یزدی که به عنوان عمار انقلاب انجام وظیفه می کردند و در جاهای مختلفی که لازم بود و کسی صحبت نمی کردند ایشان به قضیه ورود می کردند .

وی در خصوص شکل گیری جشنواره عمار گفت : بعد از فتنه سال 88 ، براساس دیدگاه های انقلاب اسلامی ، مقام معظم رهبری و فرمایشات حضرت امام (ره) ورود یکسری افراد برای برطرف کردن خلا هایی که وجود داشت لازم دانسته شد تا به میدان بیایند و دیده بان مسائل و حرکات انقلاب اسلامی باشند تا خدایی نکرده توسط برخی افراد ، نهادها یا گروه ها اگر راهی کج و اشتباه رفته شد در این زمینه ها کار شود .هرچند که دیده بان اصلی مقام معظم رهبری هستند که همیشه سکان دار بوده و به خوبی هدایت کردند .

دبیر اکران های مردمی جشنواره عمار استان خوزستان اظهار کرد : جشنواره عمار بیشتر بر این اساس راه اندازی شده است که اگر در جاهای مختلف اشکالی وجود داشت و خلاف اصول انقلاب کاری انجام میشود ، ببینند و مجاهدانه ورود کنند و به مردم و مسئولین نشان دهند تا اتفاقاتی که زیبنده نظام انقلاب نیست نیفتد و افرادی که این کار را انجام می دهند مجاهدت می کنند .

سیدمحمد آل عمران عضو شورای اکران کنندگان جشنواره عمار استان خوزستان اعلام کرد : ماهیت جشنواره مردمی فیلم عمار شکستن انحصارها است .
آل عمران بیان کرد : یکی از این موارد شکستن انحصار سوژه فیلم مستند است . زمانی سوژه های فیلم های مستند مربوط به شمال شهر تهران به بالا بوده و آدم ها و سبک زندگی هایی که می دیدیم هیچ شباهت و ارتباطی با ما نداشتند و گویا چرخه ای ایجاد شده بود که یکسری فیلمسازها بخشی از مردم را نمی دیدند به همین دلیل جشنواره فیلم عمار سعی کرده قاب این روایت را بشکند .

وی با اشاره به موضوع عدالت فرهنگی گفت : در استان ما بحث عدالت فرهنگی دیده نمی شود به طور مثال حدودا قریب به 20 شهرستان خوزستان فاقد سینما هستند و این بدان معنی است که در عرصه فرهنگ کار بصورت متوازن توزیع نشده و این بار جشنواره عمار کار روی زمین مانده را برداشته و طرح هایی مانند سینما سنگر را اجرا کرده و سعی کرده در دورافتاده ترین روستاهای خوزستان سینما را به خانه ببرد .

عضو شورای اکران کنندگان جشنواره عمار استان خوزستان افزود : امسال در افتتاحیه جشنواره فیلم مردمی عمار یکی از افرادی که موفق به کسب جایزه شد جوان 17 ساله دزفولی بوده است که اگر جشنواره عمار نبود این استعداد دیده نمی شد و به آن بها داده نمی شد رسانه ملی چطور این فیلمساز را می دید ؟ بنابراین شکستن انحصار در تولید از دیگر مواردی است که جشنواره عمار آن را انجام داده است .

در ادامه محمد لطفی دبیر اجرایی جشنواره عمار استان خوزستان اظهار کرد : فراخوان دوازدهمین جشنواره عمار مهر ماه 1400 اعلام شد و بیش از 3 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در تهران رسید که 700 اثر از استان خوزستان بوده است .

لطفی خاطرنشان کرد : اثار ارسال شده از خوزستان نسبت به گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

وی افزود : هنرمندان خوزستانی در بحث های مختلف از جمله فیلم ما که با گوشی موبایل ساخته شده، برنامه تلویزیونی ، نماهنگ، مستند و حتی فیلم نیمه کوتاه ورود کرده و تولید اثر کرده اند .

دبیر اجرایی جشنواره عمار استان خوزستان عنوان کرد : اکران مردمی جشنواره عمار استان خوزستان از امروز رسما آغاز می شود و اکران کننده های مردمی در مکان های مختلف شروع به اکران می کنند . علی الخصوص در این جشنواره سینما اکسین اهواز از 5 لغایت 8 بهمن ماه اکران انجام می شود .

لطفی با اشاره به برنامه های جانبی در نظر گرفته شده این جشنواره گفت : ادبیات پایداری، روایت پیشرفت که مجاهدت دانشمندان و شرکت های دانش بنیان خوزستان ، روایت عدالت که مجاهدت جوانان عرصه مطالبه گری در خوزستان را نشان می دهد و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی فیلم سازی، ایده پردازی و گرافیک از جمله برنامه هایی است که انجام خواهد شد و قصد داریم خروجی محور باشند.

در پایان حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش امام جمعه شهرستان امیدیه بیان کرد : یکی از مسائلی که از اول انقلاب امام های انقلاب و رهبر عزیز ما فرمودند : برای اینکه کشور و جامعه پیشرفت بیشتر و بهتری داشته باشد روحیه انقلابی داشتن مجموعه آحاد جامعه است .

حجت الاسلام حسینی منش گفت : استفاده از هنر، رسانه و فیلم برای معرفی برنامه های انقلابی و سبک زندگی دینی به همه مردم جامعه ایران و خارج از کشور است .

وی افزود : الحمدالله جشنواره عمار حرکت بسیار خوبی است که از طرف نیروهای وفادار به انقلاب ، متکی به عشق و ارادت آموزه های دینی و انقلابی و نهضت پرثمر حضرت امام خمینی (ره) این کار اتفاق افتاده است و شاهد پویایی و نشاط جامعه جوان در این عرصه هستیم .

امام جمعه شهرستان امیدیه بیان کرد : امیدوارم روز به روز شاهد فعالیت بیشتر و معرفی بسیار خوب و ارزشمند عزیزان در عرصه فیلم، هنر و رسانه در قالب جشنواره بسیار خوب و متبرک عمار باشیم .

 

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا